Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als het dezelfde pickups zijn als op de USA G+L's, ik vond ze fantastisch, tussen een tele en een P90 in. Ik stel me voor dat die Candybars van Oi ongeveer in hetzelfde water zwemmen.
    volgens de site van G&L
    PICKUPS: Leo Fender†-designed jumbo G&L MFD™ single coils made in Fullerton, California
    en ook de hardware zou als die van de USA versie zijn.

    ik kan niet anders zeggen dat zelfs met dat setje gecorrodeerde snaren er al een prachtig geluid in zit.
    ergens op youtube een filmpje gezien die deze gitaar niet genoeg tele twang vond hebben en de pickups heeft laten zakken om het alsnog te krijgen.
    ieder geval, i am happy ;-)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De Tributes zijn wat mij betreft, samen met de Classic Vibes van Squier, de gitaren die 2de hands voor rond de €300,- de meeste "bang for the bucks" geven. Pepe omschreeft G&L in een ander topic als niet-sexy en daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Dat heeft echter als voordeel dat ze vaak voor scherpe prijzen worden aangeboden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ergens eind negentig had GuitarPlayer een Roundup met 35 tele's, budget en high-end, alles door elkaar. Dat was nog in de tell it like it is periode van ze. Ik zou die test moeten opzoeken maar het panel koos de G&L classic als beste klassieke tele (en de Anderson als beste enhanced tele) Maar dat was een USA model, dat zegt weinig over de outsourced modellen.
    De pech voor G&L is dat de beste gitaren niet per definitie ook het meest verkocht worden, zo werkt dat niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ondanks dat Leo Fender een vernieuwer was ( net zoals mijn andere favoriet Bill lawrence) blijven de meeste gitaristen huiverig voor vernieuwing.
    de asat heeft al voor sommigen een nog go bridge, en dan ook nog andere pickups.
    ik begrijp dat wel als je zoekt naar een bekend herkenbaar geluid, maar aan de andere kant beperkt het je ook.
    als ik zie hoe ik andere dingen ga spelen alleen al door de feel of geluid van een gitaar is dat gewoon een prachtige reden eens iets anders te proberen.
    volgens mij komt deze asat uit de cort fabriek, hoe moet het zo, mijn strat achtige met bill lawrence pups is een cort en voelt net zo degelijk aan terwijl deze ook ondergewaardeerd worden en dus bang for the buck kunnen zijn ten opzichte van de must have gitaren


    (ps. heb er nog maar 2, de beide buitenste)

    ook de adonis tele van mijn vrouw springt eruit.
    met binding, geweldige hals, heb je hier al een pracht basis waar bv een squier een puntje aan kan zuigen





    maar goed, dat is mijn mening ;-)

  5. #15

    Standaard

    snap niet wat er mis moet zijn met deze brug. Persoonlijk vind ik dat veel te veel mensen te hard vast houden aan het 70 jaar oude tune o matic bruggetje, terwijl daar inmiddels legio alternatieven en evoluties van zijn. (Al vervang je alleen het brugdeel maar door een deel met ronde of roller zadels)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ergens eind negentig had GuitarPlayer een Roundup met 35 tele's, budget en high-end, alles door elkaar. Dat was nog in de tell it like it is periode van ze. Ik zou die test moeten opzoeken maar het panel koos de G&L classic als beste klassieke tele (en de Anderson als beste enhanced tele) Maar dat was een USA model, dat zegt weinig over de outsourced modellen.
    De pech voor G&L is dat de beste gitaren niet per definitie ook het meest verkocht worden, zo werkt dat niet.
    Ik heb dat bewust GP-magazine ook nog ergens liggen. De made in USA G&L Classic kwam idd als beste klassieke tele uit de bus en de hollow T van Anderson als beste moderne tele. Ik herinner me nog de zin over de Anderson: It doesn't get any better than this..
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    That's right, de hollow T. Wanneer ze het woordje "modern" van stal halen betekent dat doorgaans weinig karakter, zo is mijn ervaring en ik heb ook nooit de aandrang gekregen om, net zoals bij de Blade guitaren, dat merk te proberen.
    Ik weet niet meer waarom ik mijn Asat heb weggedaan want het was een dijk van een gitaar. Waarschijnlijk daarom, te modern, te weinig kuren.
    Dezelfde reden waarom in niet kan bonden met mijn MadCat, no quirks.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 31 oktober 2016 om 23:57
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik herken me in Pepe's verhaal. Gitaren moeten niet te perfect zijn. Ik had dat trouwens wel, dat ik de oude paarse en blauwe Blade strats en tele's te perfect vond, ondanks het feit dat ik me er zeer toe aangetrokken voelde, gewoon omdat ze er zo bijzonder geil uitzagen.
    Deze Asat oogt minder aantrekkelijk, maar ik geloof meteen dat het een goede gitaar is.
    Ik weet niet waarom je de schakelaar wilt verplaatsen, maar mocht het schakelen zelf een probleem voor je zijn (omdat de schakelaar in de brug-positie vrijwel tegen de volumeknop komt), weet dan dat er alternatieven zijn om dit probleem te verhelpen zonder dat je er een Les Paul schakelaar van hoeft te maken. Bij Rockinger heb ik een tele control plate gezien met een schuine gleuf voor de schakelaar. En bij meerdere andere internet shops kun je control plates krijgen waarbij de volumeknop simpelweg iets verder weg zit. En dan is er nog 'mijn' zeer eenvoudige, doch even effectieve oplossing: verbuig met een tang dat deel waar het knopje van de schakelaar op moet, een weinig naar boven en vervang het telecasterdoppie met een stratocasterdoppie. Nergens nog last van.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind zo'n Asat er overigens best wel kek uitzien zolang de kleur niet te fancy is, want dat past minder goed bij het no-frills ontwerp. Dus bijv. naturel, offwhite of, ok, Lake Placid Blue mag dan ook nog net.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik vond hun korina modellen wel kek, was bijna overstag gegaan voor de junior maar daar zaten dan net weer P90's op, met de MDF's had ik de knoop doorgehakt. Gewoon 1 van die gitaren waarvan je van een afstand al kan zien dat ie heel bruikbaar gaat zijn voor wat je doet.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 1 november 2016 om 11:43
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top