Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Lijkt een beetje op de Marc-O-caster, zo een ding dat die dikkop van Bl0f ook speelt; en dat is een te gekke gitaar ja. Op e.o.a. manier ga ik ook wel lekker op Korina met P90's, dat het nog een telecastermodel mag zijn ook ? Prima.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ondanks dat Leo Fender een vernieuwer was ( net zoals mijn andere favoriet Bill lawrence) blijven de meeste gitaristen huiverig voor vernieuwing.
    de asat heeft al voor sommigen een nog go bridge, en dan ook nog andere pickups.
    ik begrijp dat wel als je zoekt naar een bekend herkenbaar geluid, maar aan de andere kant beperkt het je ook.
    als ik zie hoe ik andere dingen ga spelen alleen al door de feel of geluid van een gitaar is dat gewoon een prachtige reden eens iets anders te proberen.
    volgens mij komt deze asat uit de cort fabriek, hoe moet het zo, mijn strat achtige met bill lawrence pups is een cort en voelt net zo degelijk aan terwijl deze ook ondergewaardeerd worden en dus bang for the buck kunnen zijn ten opzichte van de must have gitaren


    (ps. heb er nog maar 2, de beide buitenste)

    ook de adonis tele van mijn vrouw springt eruit.
    met binding, geweldige hals, heb je hier al een pracht basis waar bv een squier een puntje aan kan zuigen





    maar goed, dat is mijn mening ;-)
    Grappig... precies die heb ik ook ooit eens gehad. Was helemaal uit mijn bewustzijn verdwenen tot deze foto. Geen idee meer waar dat ding gebleven is ook.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Grappig... precies die heb ik ook ooit eens gehad. Was helemaal uit mijn bewustzijn verdwenen tot deze foto. Geen idee meer waar dat ding gebleven is ook.
    Kijk maar eens even onder je bed, wie weet ligt dat pareltje daar wel!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    hem dit weekend even schoongemaakt, vooral de toets en frets moesten even opgefrist worden.
    toets was o.a droog en die met danish oil behandeld



    misschien niet geweldig te zien maar links is voor en recht


    nu had ik mij nooit verdiept in de bouwwijze van de asat special dus was best wel verbaasd een massieve gitaar onder de slagplaat te vinden.



    nieuwe snaren erop, afstellen control cav met alu tape geshield en uitgeprobeert.
    moet wel even wennen, zeker als je bill lawrence pups gewend bent.
    deze pickups hebben een dominant karakter, moet de versterker ook heel anders instellen dan ik gewend ben maar zeer veel power.
    moet nog wat experimenteren met pickup hoogte en misschien toch die highpass cap eruit want er zit een hoog in dat bij wegdraaien van de tone pot of volume pot blijft en scherp klinkt in mijn beleving..
    de mighty might potmeters werken werkelijk geweldig. lijk ze niet te kunnen krijgen in de eu en heb geen idee welke hieraan kunnen tippen. de geleidelijkheid van invloed tijdens het draaien is echt geweldig
    klankkleur zou ik noemen, warm maar minder zoet dan andere single coils
    maar de nieuwe snaren zijn natuurlijk ook debet hieraan.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw in Telecasterland, maar ben enorm benieuwd naar deze http://www.glguitars.com/instruments..._new/index.asp. En dan vooral met mahonie body.

    Maar ik heb grote moeite met het vinden van een demo van een echte Tribute Special. Ik kan hem misschien in een webshop vinden, maar ik wil eigenlijk natuurlijk zelf vergelijken voordat ik koop.

  6. #26

    Standaard

    G&L tributes zijn prima gitaren, kun je gerust blind bestellen op webshop. (naar mijn mening )
    Tweedehands momenteel : https://www.2dehands.be/muziek/muzie...395117193.html
    (wel in België)

  7. #27

    Standaard

    Er staan op MP verschillende specials te koop, waaronder een USA voor 800 euro.. kan je denk ik een goede deal mee scoren.

    Ook staat er een classic assad te koop😅
    Maargoed, zelf vorig jaar voor 150 een classic op de kop getikt en dat is momenteel nog de enige elektrische gitaar in mijn bezit.. de rest is de deur uit...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masod Bekijk bericht
    Er staan op MP verschillende specials te koop, waaronder een USA voor 800 euro.. kan je denk ik een goede deal mee scoren.

    Ook staat er een classic assad te koop
    Maargoed, zelf vorig jaar voor 150 een classic op de kop getikt en dat is momenteel nog de enige elektrische gitaar in mijn bezit.. de rest is de deur uit...
    de blauwe asat waar deze topic over begonnen is is jammer genoeg niet een blijvertje geweest.
    puur en alleen omdat ik niet wennen kon aan, het in mijn oren, overdadige bas. was mij gewoon te heftig en kon het er ook niet uit krijgen tot een niveau dat ik ermee uit de voeten kon.
    vanwege de specifieke vorm van de pickups was andere pickups gebruiken ook geen echte optie.
    voor de rest een geweldige gitaar en bij een gewone tele of strat model zou het misschien weer gaan prikkelen ;-)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik heb bij R en G sound in Emmeloord een aantal gitaren in de hand gehad, en inderdaad gekozen voor de G&L ASAT Tribute Special. Ik vind het juist een mooi geluid, dat niet alleen het midden maar ook het hoog en laag lekker sterk laat klinken. En hij lag erg fijn in de hand. Bouwkwaliteit lijkt inderdaad heel goed voor deze prijsklasse (500 euro). Ben er enorm blij mee.
    Blind bestellen zoals WaywardChild opperde, dat is niet zo mijn stijl als het over muziekinstrumenten gaat. En in dit geval wilde ik graag een nieuwe. Ook hoeft het van mij geen made in America te zijn. Dus de Tribute serie is prima voor me. Al is die 150 euro van Masod wel een heel lage prijs haha

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top