Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1

    Standaard Derde poging: Fender Voyager-achtige

    Hallo allemaal,
    Ik ben begonnen aan mijn derde zelfbouw poging. De eerste was vooral leerzaam maar onbespeelbaar en is inmiddels tot losse onderdelen gereduceerd. De tweede was al iets beter, maar is nu vooral als muurhanger actief.
    Dus nu poging 3.
    Ik heb een foto van een Fender Voyager prototype als basis gebruikt, malletje gemaakt, body uitgezaagd en gefreesd, so far so good...

    Nu zit ik echter met een klein dilemma. Toen ik de body omdraaide vond ik de reversed version ook wel fraai eigenlijk.



    Ten opzichte van deze:



    Welke zal ik doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Op basis van de toegankelijkheid van de hoge fretten zou ik kiezen voor de "standaard" uitvoering.

    Succes met de bouw!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Je hebt gelijk : de revesed versie ziet er goed uit, maar ik zou het afraden. 1) omwille van het feit dat de balans nooit goed komt. Je kan gaan spelen met dikke gitaarriemen enzo maar uiteindelijk zal de kop toch willen duiken 2) als de vorige projecten geen geheel succes waren zou ik bij het originele plan blijven, dat is soms al moeilijk genoeg om netjes af te werken.

    Veel succes. Knap model wel, ik kende het nog niet.

    Grtz

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Maar ja, als je daar toch niet zo vaak komt... Ik zou het gewoon doen, kijken/voelen hoe het bevalt.

    Ik heb nog als idee (op mijn todolijst staan) een neck met minder frets (18 ofzo) te maken zodat de neck-pickup verder omhoog kan.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5

    Standaard



    De vorm van omgekeerde versie heeft wel wat van mijn zelfbouwgitaar weg. Deze heeft totaal geen neckdive. Komt denk ik voor een deel omdat door het ontbreken van een bovenste horn en wat meer body aan de achterkant de balans wat verandert. En de strapbutton zit aan de 'verste' bovenste schroef waarmee de hals aan de body zit. De toegang tot de bovenste frets is prima.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind m errug smakelijk in de reversed versie.
    Soleren laat je dan gewoon door iemand anders doen, het is toch een beetje overrated, niet?
    De zuiverheid is zo hoog op de hals toch niet altijd helemaal 100%, dus ik zou kiezen voor een gitaar die je mooi vindt. Die kies je in de praktijk toch vaker dan een verstandige versie. En daar gaat het toch om. Dat je met plezier je gitaar pakt.

    Danelectro heeft veel Longhorns uitgerust met een strapbutton op de top van de hiel. Zou ook nog een oplossing kunnen zijn.
    Verder
    - kende ik het model niet
    - petje af voor Ruis' gitaar
    - en ben ik benieuwd wat je er van gaat maken

    Als je hals naar je zin is, is er natuurlijk geen enkele reden waarom je m niet zou recyclen.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor het meedenken! Ik ga voor de normale versie.
    De reversed variant ga ik nog wat tweaken en dan gaat het in de koelkast voor project 4 of 5: een bas!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Er is weer wat progressie gemaakt: gaten voor control ruimte en brugelement zijn gefreesd en tevens voor de hals. Het begint al aardig op een gitaar te lijken.

    Beetje jammer dat bij het afronden van de bovenkant de vergrendeling van de frees losschoot en die dus wat te veel hout meenam. Gelukkig op een plek waar de armrest nog weggehaald moet worden, dus de schade is te overzien.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Te laat, want je bent al begonnen, maar wat denk je van een 'reversed' buik, en het gedeelte met de cutouts bij de hals NIET reversed ? Dat lijkt mij een revolutionaire vorm !

  10. #10

    Standaard

    Ik heb The Crash Cowboy's ideetje even in Illustrator geknald met dit als resultaat.



    Uniek is het wel, ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik het ook mooi vind.
    Laatst gewijzigd door Fondueman; 9 november 2016 om 12:20

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top