Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    *verplaatst naar recording*

    @gitaarmen89.

    Maak je niet te druk, er is geen slechte keuze tussen de interfaces die je opnoemt. Haal er 1 en ga er mee aan de slag. Opnemen is leuk maar goed opnemen is echt moeilijk. Gewoon beginnen en opnames maken!

    Maak je niet te druk over de software, bijvoorbeeld Reaper (www.reaper.fm) is een gratis pakket en heeft erg veel mogelijkheden.
    Bijgeleverde software is vaak beperkter omdat er natuurlijk aan het volledige pakket een prijskaart hangt.
    Vriendelijke groet,

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    iMac 2011 heeft USB 2 en thunderbolt toch? Als ik kijk wat je selecteert zit het allemaal rond dezelfde prijsklasse en specs.
    Wil je later meer opnemen (bandje) heb je meer inputs nodig of een ADAT aansluiting zodat je kunt uitbreiden.

    Ikzelf ben erg tevreden over de Focusrite 18i8.
    http://www.bax-shop.nl/externe-audio...udio-interface
    Maar deze is ook +- 120 eur duurder dan de 2i4
    4 inputs als ik het zo snel zie? Dat is nog steeds behoorlijk krap om een bandje mee op te nemen. Met goede tussenmixen kun je een eind komen, maar niet zonder ervaring. The Helsinki Tapes van Zappa zijn van een 4 sporen tape gemixed en gemastered. Klinkt nog behoorlijk goed. Maar Zappa had toen al minimaal 10 jaar opname ervaring, en zal zijn submixen vanuit de mengtafel goed ingeschat hebben. Dat met een band met zeer ervaren muzikanten, die gedegen gerepeteerd heeft, en er zowat een volledige tour op heeft zitten. Zeer wel mogelijk ook gewoon met een vaste knoppenman die mee was op tour.

    Met 8 inputs wordt het al wat makkelijker. Dan kun je achteraf nog serieus mixen. Heb je nog steeds een mengtafel nodig waar je tussenmixen mee kunt maken. Tenzij je de drums beperkt tot 2 of 3 microfoons natuurlijk.

    Maar voor thuisopnames kun je met 2 inputs al goed uit, tenzij je bv. zang en gitaar tegelijk wilt doen. Akoestische gitaar stereo opnemen (hangt af van het totaal plaatje) kan zeer de moeite lonen.

  3. #13

    Standaard

    de 18i8 heeft 18 inputs en 8 outputs. 4 met XLR/48V. Plus de mogelijkheid om uit te breiden via ADAT met bijv de Focusrite Octopre MKII ( 8 input).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    4 inputs als ik het zo snel zie? Dat is nog steeds behoorlijk krap om een bandje mee op te nemen. Met goede tussenmixen kun je een eind komen, maar niet zonder ervaring. The Helsinki Tapes van Zappa zijn van een 4 sporen tape gemixed en gemastered. Klinkt nog behoorlijk goed. Maar Zappa had toen al minimaal 10 jaar opname ervaring, en zal zijn submixen vanuit de mengtafel goed ingeschat hebben. Dat met een band met zeer ervaren muzikanten, die gedegen gerepeteerd heeft, en er zowat een volledige tour op heeft zitten. Zeer wel mogelijk ook gewoon met een vaste knoppenman die mee was op tour.

    Met 8 inputs wordt het al wat makkelijker. Dan kun je achteraf nog serieus mixen. Heb je nog steeds een mengtafel nodig waar je tussenmixen mee kunt maken. Tenzij je de drums beperkt tot 2 of 3 microfoons natuurlijk.

    Maar voor thuisopnames kun je met 2 inputs al goed uit, tenzij je bv. zang en gitaar tegelijk wilt doen. Akoestische gitaar stereo opnemen (hangt af van het totaal plaatje) kan zeer de moeite lonen.

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Gitaarmen89 heeft 1 post op zijn naam. Laten we wachten tot hij terug komt voordat we helemaal los gaan met adviezen.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    *edit* -------

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Haha...
    Wat is dit?

    Ik stel voor dat je je taak als Mod neerlegt Harrie. Gitaarnet is duidelijk te jong voor jou!

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik heb de M-audio en die deed precies wat het moest doen. gebruik nu de Universal Audio Twin. Maar dat is een klasse hoger.
    wil je echt een stuk beter dan door jou genoemde...kun je beter in de prijsklasse van de ua zoeken

    zoals in de quote

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Voor wat ik er mee doe is dit prima hoor. Maar ik ben benieuwd of je me kan overtuigen?! Vertel....

  9. #19

    Standaard

    Ik heb een aantal van die dingen gehad waarvan onder andere de Steinberg UR?.. Focusrite maar de Yamaha AG03 bevalt me echt het beste. Echt een topding! De link hieronder is van het kleinste paneeltje maar hij heeft ook nog een grotere broer.
    http://www.bax-shop.nl/analoog-mengp...FfIK0wod-IEAnw

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Voor wat ik er mee doe is dit prima hoor. Maar ik ben benieuwd of je me kan overtuigen?! Vertel....
    bedoel juist dat zon ua en andere interfaces in "die" prijsklasse echt vele malen beter zijn dan de focusrites 212 ect

    dus niks te overtuigen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top