Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard Meningen over audio interfaces

    Ik heb een vraag over audio interfaces.
    Ik ben hier totaal nieuw in en zie door de bomen het bos niet meer.
    Misschien is het handig als ik even schets wat voor gear ik heb en wat ik met de audio interface wil gaan doen.

    Ik heb een iMac uit 2011 en een Fender Stratocaster een Epiphone lp en een akoestische gitaar en een Roland cube liet gitaarversterker.
    Ik wil zo ie zo mijn gitaar gaan opnemen en mogelijk ook zang.
    En laterwil ik mischien medere muziek instrumenten gaan opnemen (bandje beginnen)

    Mijn oog is gevallen op deze interfaces:

    Focusrite 2i2 set
    Focusrite 4i4
    Steinberg ur 22
    Tascam us 2x2
    M audio m track 2x2 m

    Welke raden jullie mij aan en waarom?

  2. #2

    Standaard

    iMac 2011 heeft USB 2 en thunderbolt toch? Als ik kijk wat je selecteert zit het allemaal rond dezelfde prijsklasse en specs.
    Wil je later meer opnemen (bandje) heb je meer inputs nodig of een ADAT aansluiting zodat je kunt uitbreiden.

    Ikzelf ben erg tevreden over de Focusrite 18i8.
    http://www.bax-shop.nl/externe-audio...udio-interface
    Maar deze is ook +- 120 eur duurder dan de 2i4

    Focusrite vind ik erg goed, stabiele drivers en bij de gen2 zitten fijne VST plugins.
    Om je gitaar op te nemen kun je de cube record out proberen, maar daar heb ik gee nervaring mee.
    Alternatief dan is een plugin (guitarrig bijv.) of via een microfoon.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Als je geen ervaring hebt zou ik er (goedkoop) 2e hands eentje proberen te scoren. Dan kan je er bekend mee raken en ontwikkel je ook een gevoel voor wat je belangrijk vindt. Met die ervaring koop je daarna wat mooiers...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.