Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Makkelijkste of beste houding

    Ik ben een beginner en ik ben bezig met mijn eerste accoorden (e en am) maar telkens als ik wil over pakken van de ene accoord naar de ander merk ik dat de hals van de gitaar van mij af gaat.En hierdoor pak ik net de verkeerde snaar. Is hier een manier voor om dit tegen te gaan? of ben ik de enigste met dit probleem.
    Ik zet de gitaar op mijn rechter boven been en gebruik een voeten bankje (heb het ook zonder geprobeert gaf geen verbetering)
    Ik hoop dat ik het een beetje goed uit gelegd heb

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Druk je hem niet je rechter elleboog niet te veel weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    137

    Standaard

    Hoe gaat het nu met het G akkoord? Is dat al gelukt?

  4. #4

    Standaard

    Je frethand is er om te fretten. (dan hebben we het over gitaarspelen uiteraard, er zal vast nog meer mee kunnen.) Niet om de gitaar op zijn plek te houden. Blijkbaar klopt er iets in je houding niet.

    Voetenbankje onder rechts kan helpen als de stoel eigenlijk te hoog is. Oplossing voor lenige mensen, is rechterbeen over linkerbeen. Voor minder lenige mensen is dat niet comfortabel, dan zie je soms de rechtervoet op de linkervoet, ook niet echt geweldig. Maar ik vind een voetenbankje nooit heel stabiel. Ik heb liever een lage kruk om op te zitten (ik heb daarvoor een Ikea kruk met een zaag bewerkt) of zo'n trip trap stoel met voetensteuntjes die je op hoogte kunt instellen.