Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard Bluesharp microfoon op versterker

    Ik zit met een vraag en mijn persoonlijk verstand reikt niet zo ver dat ik er aan uit kom.

    Onlangs heb ik een bluesharp microfoon gekocht die ik voor zang wil gebruiken. Het is de bedoeling dat hij over een gitaar versterker gaat voor een rauwe en oude sound.

    Beetje dit idee:



    Heb het geprobeerd over een 18 watt buizenamp maar signaal was me toch wat te clean. Ik probeerde er een Soul Food pedaaltje tussen te zetten (waarom zou dat niet gaan?) maar toen deed hij helemaal niks meer. Ook met een T-Rex Møller geen geluid. Rechtstreeks ingeprikt deed hij het wel weer gewoon. Net op een transistor amp geprobeerd maar ook totaal geen signaal. Met gitaar wel.

    Voor gitaar gebruik ik een Marshall Major PA, en daarop klinkt hij heerlijk. Heeft genoeg kanalen om in te pluggen, maar als ik er gitaar en zang tegelijk op inprik is dat natuurlijk niet meer te mixen.

    Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken om toch meer drive te krijgen? Heb bovendien ook snel last van feedback ook al staat hij niet hard en zelfs met versterker de andere kant op gericht.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Heb het geprobeerd over een 18 watt buizenamp maar signaal was me toch wat te clean. Ik probeerde er een Soul Food pedaaltje tussen te zetten (waarom zou dat niet gaan?) maar toen deed hij helemaal niks meer. Ook met een T-Rex Møller geen geluid. Rechtstreeks ingeprikt deed hij het wel weer gewoon. Net op een transistor amp geprobeerd maar ook totaal geen signaal. Met gitaar wel.
    Ik heb weinig verstand van die dingen, maar heeft die bluesharp microfoon toevallig een gebalanceerde jack? Dat kan soms niet goed gaan met pedaaltjes.

    Ik krijg die bluesharp dingen wel eens live te zien tijdens het mixen, veel feedback problemen inderdaad. Vaak hebben muzikanten een mini versterkertje ergens backstage staan. Al had ik laatst wel een band die een bluesharp mic via een Kemper gebruikte, ideaal!
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 20 oktober 2016 om 16:01

  3. #3

    Standaard

    wat voor microfoon is het? Als ik mijn (namaak)Green bullet in het mengpaneel steek en erover zing is er al wat vervorming te horen. Een effectpedaal zou moeten werken, maar zal al snel gaan feedbacken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Kim speelde vroeger altijd over een Fender Silverface, ik meen een Vibrolux. Goede sound!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Low wattage amp en een Finlux imitatie Geenbullit doen de trick.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Kim speelde vroeger altijd over een Fender Silverface, ik meen een Vibrolux. Goede sound!
    Kim Wilson, Kim Snelten? Kim Wilde zal het niet zijn denk ik ;-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Het zal exact deze zijn geloof ik:

    http://www.mondharmonicawinkel.nl/Ho...llit-Microfoon

    Staat bij mij geen merk of type meer op maar de looks en de kleur zijn precies hetzelfde.

    Hoe kom ik erachter of het een gebalanceerde jack is? Ik weet dat hij bij de mic een XLR aansluiting heeft en aan het uiteinde gewoon jack. Maar verklaart dat ook waarom hij het zonder pedaal op een solid state amp niet doet?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    De oer microfoon voor dat werk is de Astatic.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Nog even ergens nagevraagd: gebalanceerd is blijkbaar hetzelfde als stereo, dat wist ik niet. Het is gewoon een mono plug dus daar ligt het niet aan. Ga het vanavond nog eens proberen op een JTM 3x10 reissue.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Kim Wilson, Kim Snelten? Kim Wilde zal het niet zijn denk ik ;-)
    Kim Snelten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top