Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: dikkere brugpennen

  1. #1

    Standaard dikkere brugpennen

    weet iemand waar die te koop zijn?
    ivm uitgesleten gaten.

  2. #2

    Standaard

    Vraag zal eerder zijn waar je ze kunt laten maken denk ik. Zou verwachten dat elke goede akoestische gitaarbouwer je daarbij kan helpen.

  3. #3

    Standaard

    laten maken klinkt duur.
    die zullen toch wel ergens te koop zijn? veel oudere gitaren hebben versleten gaten......

  4. #4

    Standaard

    Brugpennen zijn afhankelijk van de uitvoering niet zo duur. Maar goed, een setje pennen van Walrustand wordt al een ander verhaal. Maatvoering ook. Dan nog verzendkosten...

    Kennis die hout bewerkt als hobby? Met een draaibank en wat ebben hout moet het ook te doen zijn. Op mijn Bozo zitten ebben brugpennen. Werkt prima.

    En anders eens kijken op sites als stewmac. Er zit in Nederland ook ergens een gitaarwinkel die veel in onderdelen doet via het internet. Maar ik kan er niet opkomen welke dat is. Bij een zaak als het Speeltuigh in Zwolle kunnen ze je vast ook helpen, en zo zijn er door het land vast nog wat kleinere zaakjes die met dit soort dingen juist goed uit de voeten kunnen.

  5. #5

    Standaard

    ik kwam tijdens zoeken nog de "power pins" tegen, die zet je vast met een boutje van onderen, maar die bedekken bij mij de mooie bruginlegjes, en zijn nogal lomp.....
    heb een set messing pennen besteld op Dhgate, die kan ik zelf dikker maken naar wens, voor weinug, en gratis verzenden!

  6. #6

    Standaard

    Daar is makkelijk aan te komen. Google eens op "oversized bridge pins".

    Dan kom je onder andere hier terecht:
    http://www.elderly.com/ebony-oversiz...d-set-of-6.htm

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Mooie winkel, Elderly. daar heb ik mijn Taylor 114 voor in Amerika gekocht

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Weet iemand of ebbenhouten brugpennen van invloed zijn op het geluid van de gitaar?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Daar is op Harmony Central eens een jaar lange discussie over uitgebroken, bekend staande als de Bridge Pin Wars

    Iemand heeft toen eens opnamen gemaakt, en de duidelijkste verschillen waren te horen met ebbenhout dat een warmer geluid gaf, en messing dat een helderder geluid gaf.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Daar is op Harmony Central eens een jaar lange discussie over uitgebroken, bekend staande als de Bridge Pin Wars

    Iemand heeft toen eens opnamen gemaakt, en de duidelijkste verschillen waren te horen met ebbenhout dat een warmer geluid gaf, en messing dat een helderder geluid gaf.
    Dat klopt wel ja. Maar dat komt alleen maar door het gewicht. Plak maar eens een paar Euromunten op je brug met een stuk plakband, dan gaat je gitaar ook direct een stuk helderder klinken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top