Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 70
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Wat tab zegt: het is risky business om bij gelijmde hals te mikken op zo laag mogelijke brug. vergt ervaring (inschatten wat de snaren gaan doen onder spanning (kan je niet op voorhand testen).
    .
    Laag als een lowrider met 5 vette Mexicanen



    Als je dit ziet, dan weet je dat het sustain en klank ten goede moet komen.

    Denk dat veel meer gitaarfabrikanten dat zouden moeten doen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 20 oktober 2016 om 12:37
    147-c Guitars

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    humbucker: de hoek die de hals maakt tov de body waar hij binnenkomt (tussen 1 en 3° grosso modo, afhankelijk van hoogte brug, bodycurve) De hoek van de headstock is ander verhaal: daarbij hou je best iets aan net onder de 10°, gibson ging volgens mij ooit zelfs tot 17° maar is niet nodig en geeft stemmingsissues.
    Klopt helemaal. Bij mijn laatste bouw (flat top) kwam ik uit op 2 graden voor een mooie lage brug. Bij een geschroefde hals heb je nog een keer de mogelijkheid om te shimmen, bij een gelijmde hals niet!
    Naast de zaken die Barno al aanhaalde is ook de hoogte van het fretboard boven de body belangrijk. Heb je een verhoogd ingelegde nek dan zal je neckangle kleiner zijn.

    Het blijft een kwestie van meten!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik steek mijn liefde voor all things Guttlin niet bepaald onder stoelen of banken: mooi om naar te kijken, klinkt geweldig en het is verdomd moeilijk om ze aan de kant te zetten. En barno is gewoonweg een fantastische kerel. Dat speelt uiteraard ook mee Ik heb het geluk om er 2 te hebben: een vroege Thin King MT (Olive) van acht jaar en een latere Servant van een jaar of 2, 3. Allebei zijn ze een lust voor het oog en het oor. De Servant is enorm veelzijdig, ondanks zijn ene (maar goddelijke) P90 van Oigun. 1 van de weinige gitaren waarbij ik niet aan de volume- en toonknop zit te fröbelen, maar alles gewoon op 10 laat staan en mijn vingers het werk laat doen. Velen zouden Olive op basis van de specs links laten liggen, maar, man, dat dingetje heeft karakter! En hoe ouder ze wordt, hoe beter ze speelt.
    Toen ik Duke Robillard zag vragen hoeveel zo'n Guttlin nu moet kosten, wipte ik dan ook lichtjes heel erg hard op en neer op mijn bureaustoel. En dat deed ik een paar dagen geleden opnieuw, toen Duke zijn "Guttlun Twin King" () postte. En nog eens toen ik al die positieve commentaren las. (Bureaustoel naar de zak nu)
    barno mag met recht en rede trots zijn. Heel erg zelfs. Ik ben ook een klein beetje fier.

    And to put things in perspective: heeft Steven Seagal al een bestelling geplaatst?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Een Guttlin voor The Duke. Gefeliciteerd Barno!

  5. #55

    Standaard

    Knappe gitaar. Ik ben niet zo van de retro modellen, maar deze heeft wel wat!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Op welke gronden heeft robillard eigenlijk voor de guttlin gekozen? De looks of heeft ie er ooit eerder op gespeeld? Ik mag aannemen dat je niet op beurzen staat.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    In eerste instantie de looks, hij zag ze op mijn fb. dat in de communicatie daarna bleek dat hij ze volledig custom kon laten bouwen (ze weegt 2,9 kg,bv...) speelde mss ook mee.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Wauw, wat ontzettend gaaf dat je een gitaar hebt gebouwd voor zo'n held! Dit is (niet) stiekem toch wel de droom van iedere serieuze bouwer, "amateur", of aspirerend oprichter van een merknaam.

    Wat lage wraparound bruggen betreft, je kunt de flange van de studs die ín de gitaar gaan zonder problemen eraf boren. (2x gedaan met goed gevolg). Dat geeft je nog +- 1,5 mm speling naar beneden. Een brug zonder locking studs draait wel naar voren onder snaarspanning waardoor je een afdruk kunt krijgen in de top van de gitaar, maar dan heb je wel goed contact tussen brug en body, en die afdruk (zeer gering overigens) zit toch onder de brug.


    P.s.


    Een gesmolten tele.. flikker op man. Dit is écht een mooi model, gewaagd, maar zeer uitgebalanceerd en toch uitgesproken. Een tele is een boterham met een hap eruit. Hoe blind kun je zijn om een stuk mooi esthetiek als deze gitaar te vergelijken met massaproductie brol uit het jaar kruik. Okee genoeg gelikt.
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 23 oktober 2016 om 02:16
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Tx Rik. Ik denk dat bij het design van dit soort dingen (gitaren dus) het ook een gevalletje acquired taste is. Ik vind de tele bv een van de mooiste gitaren ever maar ik weet nog dat ik ze in het begin eigenlijk helemaal niet zo mooi vond. maar door een combinatie van goede ergonomie, klank en vooral image dat zo'n gitaar kan opbouwen (wie speelt er allemaal op, welk genre enz...) krijgt een design een subjectieve lading. En in dat opzicht vind ik het natuurlijk super dat Duke nu live op een Guttlin speelt.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    De gitaar in actie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top