Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard [HNAD] Blackstar ID-Core 20

    Was al een tijdje op zoek naar een kleine amp voor thuis. Klein als in mini, maar wel ééntje die niet klinkt als een schoenendoos.

    Deze ID-core 20 stond op mijn lijstje en met een weekendkorting + zondagkorting kwam deze op €99,- No-brainer en zodoende vandaag geleverd.

    Is idd een erg, erg kleine amp maar klinkt behoorlijk goed. Ik weet niet wat voor trucjes Blackstar uithaalt, maar het werkt wel. Ding klinkt lekker breed, wat je verwacht van een grotere stereo-amp.

    Met name de cleane sounds zijn heerlijk, helemaal met een drupje chorus en een snufje reverb. Ik ben erg gecharmeerd van de Roland Jazz Chorus en op huiskamerniveau komt dit kleine ding een heel eind in de richting.

    De crunch en high-gain sounds zijn niet zo mijn ding, maar met name die high-gain presets zijn bijna instand Slayer en met een kleine draai aan de ISF-knop gaat het richting Pantera. Voor de liefhebbers zeg maar.

    Kanttekening: ding heeft wel veel mids ( naar mijn mening) en die regelaar zit er niet op. Gelukkig kun je via USB op je PC bij meer instellingen zoals de klassieke treble, mid en bass regelaars, dus mid-cut en opslaan. Klaar.

    Mijn eigen, iets overstuurde Sound, krijg ik er niet uit maar gelukkig is dat met mijn Mooer Blues Mood snel geregeld.

    Btw, met een koptelefoon is het helemaal stereo-galore 👍

    Aanrader? Als je een heel kleine amp zoekt voor bv een appartement is de ID-Core 20 naar mijn idee onverslaanbaar........ Of je moet bereid zijn een veelvoud te betalen ;-)



    Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    We hebben voor mij, en de oudste zo'n id Core 10 in huis en ik herken je verhaal. Echt een aanrader wanneer het zacht en betaalbaar moet zijn. Ook lekker simpel in de bediening.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Mooi hoor, gefeliciteerd!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb de veertig watter, ook een prima ding voor 200 euro. De verbinding met de pc is inderdaad wel noodzakelijk om de toonregeling even aan te passen aan eigen gitaren, stijl en smaak. Ook handig voor het instellen van de effecten trouwens.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Heb nog nooit op een Blackstar gespeeld, maar van wat ik overal heb gelezen is vrijwel alles wat ze maken topspul. Van low- naar high-end.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb de veertig watter, ook een prima ding voor 200 euro. De verbinding met de pc is inderdaad wel noodzakelijk om de toonregeling even aan te passen aan eigen gitaren, stijl en smaak. Ook handig voor het instellen van de effecten trouwens.
    Na een half uurtje prutsen op de pc was het iid gepiept. Klinkt nu een stuk beter dan kaal uit de doos.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Heb nog nooit op een Blackstar gespeeld, maar van wat ik overal heb gelezen is vrijwel alles wat ze maken topspul. Van low- naar high-end.
    Is mijn eerste ervaring met Blackstar en ben blij verrast. Niet verwacht dat dit deze low-budget mini zo boven verwachting zou klinken.
    Meer dan prima ding voor in de huiskamer.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top