Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23

Discussie: Hals krom?

  1. #21

    Standaard

    Ik had een test gevonden op youtube waarbij hij de elementen rechtstreeks op de plug uit de versterker aansloot en er met een schroevendraaier op tikte. als je een tik in de versterker hoorde zou het goed moeten zijn volgens dat filmpje. Dat geluid hoorde ik wel toen ik dat deed. Hoe moet ik de elementen doormeten?

    Tevens hebben de elementen een beschermkapje oid erom heen zitten, normaal gesproken zouden de elementen er aan vast gelijmd moeten zitten. Dan kun je door de schroeven om dat kapje, waar veren onder zitten, de elementen verstellen is wat ik begrepen heb (klopt dit?). Echter liggen bij mij de elementen dus gewoon los in de gitaar en doen die veren niks, kan dat er wat mee te maken hebben?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Zeg Hork, op deze manier kom je er niet achter. Er zijn hier medeforummers die vast wel naar jouw gitaar willen kijken. Zet dan wel even je woonplaats in je profiel want misschien woont er wel iemand bij je op de hoek!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Je kunt 'm dan toch net zo goed naar rechts draaien als je hem in beweging moet krijgen omdat ie vastgeroest zit? Waarom zou linksom beter zijn dan rechtsom? De halspen staat duidelijk te los.
    als ik een gitaar niet ken, draai ik hem het liefste eerst even los, ook om te voelen hoe soepel dat alles draait, of dat ik bijgeluiden hoor van wringende onderdelen omdat hij misschien al te vast is aangedraaid.
    dus puur om gevoel te krijgen over hoe de toestand daarbinnen is.( je kan het immers niet zien)
    heb al eens een paar weitjes moeten toevoegen omdat het schroefdraad al op zijn einde was en de moer niet verder aan kon draaien.
    daar kwam ik pas achter toen ik hem los draaide en veel bijgeluiden hoorde en de boel maar eens wat beter heb bekeken.
    maar dat is mijn ervaring hiermee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top