Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Hals krom?

  1. #1

    Standaard Hals krom?

    Mensen,

    Ik heb een basgitaar gekregen omdat de vorige eigenaar er niks meer mee doet. De gitaar heeft zo'n beetje 10 jaar in de hoes op een zolder gestaan met de snaren nog op spanning dus toen ik aan het kijken kwam wist ik niet zeker of het nog een bruikbare gitaar is. Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met basgitaren (wel eens op gespeeld maar meer ook niet) dus ik heb geen idee hoe de hals er uit zou moeten zien.

    Wat mij opviel is dat ik bij de body ongeveer mijn pink tussen de hals en de snaren kan stoppen. Dit lijkt mij wel een erg grote afstand. Tevens lijkt de hals wat te buigen bij de kop.

    Mijn vraag is dus: hoort dit zo?

    en zo niet, wat moet er anders en valt er nog wat aan te redden?






  2. #2

    Standaard

    Die dikke snaren moeten we wat kúnnen bewegen hè?! Ziet er voor een krijgertje netjes uit hoor!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Ziet er niet problematisch uit. Met een afstelbeurtje kom je dr wel. Idd niet slim om de snaren gespannen houden wanneer je een basgitaar langere tijd opbergt. Maar zoals je zelf al stelt kan de action wel ietsje lager denk ik. De action blijft natuurlijk vanwege de vibrerende dikke snaren wel hoger dan bij een gewone gitaar. Anders krijg je fretbuzz.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Idd niet slim om de snaren gespannen houden wanneer je een basgitaar langere tijd opbergt.

    Waarom niet?

  5. #5

    Standaard