Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Greenfield gitaren

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard Greenfield gitaren

    Ik zag gisteren een filmpje van de bouw van Greenfield gitaren. die zien er gelikt uit.
    wat me wel opvalt als je op de site van Greenfield kijkt dat de brug zo erg scheef staat en dan ook nog de inleg benen brug. dat lijkt bijna op te veel intonatie.
    want bij andere gitaren zie je nauwelijks dat de brug zo scheef staat.

    Ik zag ook dat de kast aan de bovenkant is afgeschuind wat ik zeker een voordeel vind dat voorkomt striemen/aftekening op je rechter arm lijkt me.
    weten jullie of er andere merken ook zo'n afgeschuinde kant hebben.


  2. #2

    Standaard

    Dat is een gitaar met fanned frets.

    Zo'n afgevlakte armrest zie je wel vaker. Taylor bijvoorbeeld heeft ze ook in hun duurdere modellen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Hoe scheef de brug staat heeft ook te maken met hoe de verdeling is van de fanned frets (zogezegd waar het punt van die ene haakse fret is)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #4

    Standaard

    Dacht dat het overdreven was, die afgeschuinde kanten. Maar afgelopen Noorder gitaarbeurs op wat gitaren van Febo Waanders gespeeld. En, het is toch echt heel erg fijn! Ook de eerste gitaren waarbij ik de soundports echt toegevoegde waarde vond hebben. Eerder op gitaren gespeeld die dat hadden, maar daar overtuigde het concept me niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top