Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Goede 12-string

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Gezien het prijsverschil zijn de Japanse dan door een fabriek gebouwd en de Yougo's door hem zelf of zo want op de site zelf zie ik daar niets van terug.
    De Japanse Bozo's werden in (vrij kleine) serie gebouwd, maar wel volgens strenge kwaliteitseisen. Bozo Podunavac bouwde vanaf '64 (hij emigreerde toen van Belgrado naar Chicago) in de USA en vanaf '75 werkte hij in San Diego / California, waar hij in 2015 overleed. Er zijn circa 700 Bozo's door hem handgemaakt. Hoeveel M.I.J.'s er zijn gebouwd weet ik niet. Ik gok maximaal een paar duizend tussen circa '75 en '85.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Ha! Ik sta daar op de site. Notabene met een opname die pickup en versterkt geluid combineert. Wist ik niet eens!
    Ben je toch bekender dan je denkt.
    Thx Joost.

  3. #23

    Standaard

    Die Bozo's die op zijn site staan (zou die nu gerund worden door familie? Of gewoon niet uitgezet nog) zijn van een latere serie die in licentie is gebouwd. Zijn dus ook niet door hemzelf gebouwd. Inlegwerk is yummie trouwens, maar de vorm is anders dan van de oudere modellen, iig de cutaway. Het model waar Harry Sacksioni op speelt is toch wel erg mooi. Die waren in die tijd echt peperduur. Rond de 13000 gulden, en dan spreek je over midden jaren zeventig! De laatste jaren van zijn leven bouwde hij nog, zij het weinig. Prijzen lagen rond de 10.000 dollar meen ik me te herinneren. Voor het basismodel dan.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Ben je toch bekender dan je denkt.
    Thx Joost.
    Het is zo te zien de officiële site van Bozo. Kan je zeggen wat je wil, maar dat vind ik een leuke verrassing

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik vermoed dat de familie "vergeten" is om de site uit te zetten. Als bv Bozo Junior zijn vader was opgevolgd, zou dat vast ergens vermeld moeten staan. Toch?

    Mijn vroegere Bozo was echt een powerhouse. Jemig, wat was dat ding luid! En mooi. En niet meer van mij.... (gedwongen verkoop )

  6. #26

    Standaard

    Zo zie je maar.... je bent niet alleen wereld beroemd in Epe en omstreken.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Tja, dat vind ik toch een 'net niet' Bozo. Bij Bozo denk ik toch eerder aan zoiets als die andere Japanse die hier voorbij kwam. Die van Tfoa vind ik wel erg spaarzaam voor een Bozo. Die Japanse staat volgens mij ook al heel lang te koop. Ik heb ze zelfs een jaar geleden al gemaild dacht ik, maar nooit geen reactie ontvangen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #28

    Standaard

    die bozo bij the gryphon is allang niet meer te koop, die lui slapen volgens mij, ze reageren nergens op.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Op een gitaarbeurs kon ik spelen op een 12-string gebouwd door Peter Vandael. Het was het prototype, met innovatieve techniek gebouwd. Dat klonk als een klokkenspel, rijk aan harmonische klanken. Nooit zulk een 12-snarige 'gevoeld'. Hij bood ze me aan aan een spotprijs - maar mijn beurs kon het niet aan.
    De 12-snarige Hashimoto die ik ooit had heb ik verkocht, ook al klonk die niet slecht. Deze van Peter was niet te evenaren.
    Ik weet niet of Peter deze nog bouwt - maar het vragen waard.
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top