Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 98
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht

    ^christmas came early this year!

    Vandaag een tripje gemaakt naar Zwolle (wel een afstandje !) om een voorraadje in te slaan en met een kameraad ook het hout voor zijn build te kiezen.

    Ikke blij, u ziet:
    - 2x mahonie bodyblank (1x dosse, 1x kwartiers)
    - 2x 3delig elzen bodyblank
    - 2x s.mahonie neckblank
    - 1x birdseye esdoorn neckblank
    - 1x gewoon esdoorn neckblank
    - 1x ebben toets
    - 1x ind. Pallisander toets

    Enorm vriendelijk ontvangen door Rick, uitstekend koffietje gedronken en mij kunnen vergapen aan een houtvoorraad en werkplek om jaloers op te zijn.
    Nu rustig de ideeen tot mij laten komen...

    Grtz
    Dat pallisander komt toch wel met een certificaatje?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Dat is wel oké 😀

    Ondertussen een tweede poging voor de decal. Ik was niet tevreden met de eerste. Deze keer heb ik de kop eerst volledig gelakt en gepolijst alvorens de decal aan te brengen. Het ziet er alvast stukken beter uit maar er zullen nu nog een aantal laklagen over moeten om de randjes weg te werken.




    Vrolijk kerstfeest iedereen.
    Grtz

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Schuren, polijsten, boenen, ineen vijzen, besnaren.....


    ^ hals na polijsten en installeren tuners



    ^ body na commandant 4



    ^ body na turtle wax







    Nu moet de jack input nog gesoldeerd worden en alles afstellen, is maar een Prefab topkammetje en de snaren er snelsnel op.
    ...
    maar ik ben echt tevreden over het resultaat, dat zal enkel maar beteren als ik er ook effectief eens op kan spelen. Wat mij betreft er boenk op.
    Laat maar weten wat je er van vind!

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    prachtige gitaar geworden.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik vind het echt een schoon model. Elke nieuwe bouw bewijst ook zijn veelzijdigheid: welke configuratie je ook gebruikt, het ziet er nooit raar uit. Toppertje!
    Al blijf ik erbij: ik zou de brug pickup verkeerdom (linkshandig) geplaatst hebben, evenwijdig met de kont.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #86

    Standaard

    Een body die in eender welke opstelling zijn fraai ontwerp behoudt, naar mijn gevoel. Enige opmerking: de top van de headstock mocht misschien iets 'vetter' (dikker of korter) aangezet worden?

    Afwerking lijkt me super! Met de hand gepolijst?


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Thx,

    @kakihara: je zou kunnen stellen dat de brugPU nu in lijn is met de bovenste horn, maar ik zal het eens uittekenen in AutoCAD en eens posten. Misschien bij een volgende

    @tee: de kop is nu (een tip van mr.fingers) een herschaalde versie van de onderzijde van de body, ik vind het mooi passen zo maar ik snap wat je wil zeggen. Meet rondingen en minder spits zou het vintage gevoel wat versterker. Nu heeft het wat weg van een kop voor van die high-end gevallen zoals suhr ofzo. Alles met de hand gepolijst ja, de afwerking is zonder twijfel met beste lakjob tot nu toe 😅 wel een hoop werk in gekropen !

    Bedankt voor de complimenten, als ze klaar is maak wel eens een degelijke fotoshoot .
    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    als ik nog iets zou veranderen is het dat de jackaansluiting niet evenwijdig met de slagplaat kromming mee loopt.(tussen potmeters en brug)
    ik bedoel er mee dat in mijn beleving de onderkant van de jack iets meer richting de strapbutton mocht aan de achterkant

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Daarmee ben ik het eens hops. Ik heb de positie van de jackinput rechtstreeks overgenomen van een strat. De positie tov de knoppen en pick-ups en brug is dezelfde als bij een strat. Omdat de contour van mijn body anders loopt is de rand van de Jack ook te dicht bij de rand van de body naar mijn goesting. Das het enige waar ik ontwerpmatig een aanpassing aan zou doen: de jackinput wat verdraaien.

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Toch knap werk hoor! Ik zou willen dat ik het kon... congratz!
    Kris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top