Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 98 van 98
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    inderdaad prachtig werk. Totaal nieuw ontwerp, maar door de bekende configuratie wel heel 'vertrouwd'... goed ontworpen en mooi gebouwd.. congrats...

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard Project 9: stratostrobot?

    Deze heb ik snel afgebouwd zodat hij in 2016 af was (het geboortejaar van de eigenaar). Maar na het afwerken bleven een aantal dingen waar ik me aan stoorde. Hij heeft nu wat aan de kant gehangen tot ik tijd had om er aan verder te werken.

    Wat scheelde er:
    - hoewel ik van een dikke hals houd voelde deze toch niet lekker en teveel als een baseball bat
    - de hoogste frets waren net niet netjes genoeg afgewerkt, resultaat van te snel werken
    - er scheelt iets met de elektronica, gek genoeg kan ik stemmen maar met het stempedaal uit komt er geen klank uit de versterker ?????


    Gisteren de problemen met de hals alvast opgelost: niet ideaal om terug te beginnen frezen aan een gewerkte hals, maar ik moet zeggen dat het me niet tegensloeg. De hals speelt veel vlotter nu!



    ^ een verloop van 2 mm gefreesd, de hals is nu 22mm aan de eerste fret en 24 aan de 12e

    ^ Terug wat olie er op en klaar.

    De elektronica heb ik ook terug nagekeken maar dat is vreemd genoeg nog niet opgelost geraakt .

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door st.robot; 19 februari 2017 om 14:55

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    krijg je dan wel geluid als je de gitaar rechtstreeks ingeplugd hebt in de versterker?

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    dat heb ik nu de tweede keer niet geprobeerd, maar met de rest van de kring is er met andere gitaren niets mis. Dus het zal toch wel echt aan de gitaar zelf liggen. Ik draai hem nog wel eens open en kijk hem eens helemaal na.

    grtz

  5. #95

    Standaard

    Heel mooi!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Voila, het circuit nog eens nagelopen en de fout er uit kunnen halen, raar dat me dat de eerste keer niet is opgevallen. Dus voor de eerste keer eens door de versterker kunnen jagen, altijd een fijn moment ben blij dat ik deze heb kunnen afwerken, nu rustig nadenken over een volgend project.

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    Voila, het circuit nog eens nagelopen en de fout er uit kunnen halen, raar dat me dat de eerste keer niet is opgevallen. Dus voor de eerste keer eens door de versterker kunnen jagen, altijd een fijn moment ben blij dat ik deze heb kunnen afwerken, nu rustig nadenken over een volgend project.

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    ben nu wel nieuwsgierig wat de fout was? kunnen wij ook weer van leren ;-)

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Heel stom... ik ben niet heel onderlegd in elektronica dus ik volg gewoon de schema's van de Seymour Duncan website. Zonder veel nadenken ben ik dus de koppeling tussen de 2 zijden van de schakelaar vergeten, kon nooit werken.... maar dat verklaart niet waarom ik toch stemmen. Nuja stemmen, bij het aanslagen ging hij een fractie van een seconde naar de noot van de betreffende snaar waarna hij meteen naar G ging (bij elke snaar) . Met wat moeite kreeg ik hem zo perfect gestemd maar natuurlijk verder geen signaal. Soit, het is opgelost en ik ben zeer tevreden.


    Als er dan toch nog iets te leren valt... lak langer laten uitharden alvorens te polijsten, op sommige plekken wat ingezakt.

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top