Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Veemd volume verschil

    Hallo,
    Ik heb een vreemd verschijnsel op twee gitaartracks gA1,gA2.
    Deze gaan naar een gezamenlijke track GtrA en vandaar naar de Master.

    Nu is bij de tweede nummer het volume een stuk zachter ondanks dat de faders op dezelfde stand staan en de tracks dezelfde FXchain hebben.
    Als ik de VU meter bekijk is er praktisch geen verschil in de afzonderlijke gitaar tracks, bij de ene nummer slaat het net zover uit als het ander nummer.
    Alleen zie ik wel verschil bij de GtrA track, die slaat lang niet zover uit als bij de eerste nummer, terwijl er dezelfde FXchain op zit.
    Schiet mij maar lek.
    Iemand een idee wat er loos is?
    Ik gebruik Reaper

  2. #2

    Standaard

    Als de som minder luid is dan de delen, denk ik aan phase cancellation.

  3. #3

    Standaard

    Dacht ik eerst ook maar heb van het eerste nummer alleen gA1 track beluisterd, daarna deze track gekopieerd en weer geplakt in het tweede nummer.
    Deze gesolo't en idd een stuk zachter.
    Dus phase cancelation kan het niet zijn, ik zal de gezamelijke track maar eens onder de loop nemen. daar moet het probleem zitten m.i

  4. #4

    Standaard

    Het volume verschil komt door een envelope. Zodra ik een volume envelope maak gooit deze de fader op 0db en start de lijn op het volume waar de fader eerst op stond.
    Ga je later de faders aanpassen dan krijg je een verschil.
    Ik zet nu de envelope lijn op 0db en zet de fader weer terug naar waar die was en dan is het goed.
    Heb nog niet gevonden waar ik dat in kan stellen dat de envelope op 0 db start, onafhankelijk waar de fader op staat.
    Tevens de envelopes zichtbaar gemaakt in de track zelf, kan nu zien waar ze zitten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top