Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    de cruiser is top maar imho toch heel vriendelijk. zeker geen dikke humbucker tone (de duckbucker is ook gewoon een superclean element).

    Binnen Seymour Duncan zou ik gaan voor de hotrail (denk aan de tone van Dave Murray) of de JB Jr. Die vind ik echt superb. Heel vol en dik maar met veel meer definitie en articulatie dan de gemiddelde humbucker.

    bij mijn weten heeft bkp geen single coil sized hums in 't assortiment, dus je zit bij dimarzio of seymour duncan. voor zover ik weet (en een paar kleinere bouwers maar daar weet ik vrij weinig van).
    De Hotrail heb ik ook naar gekeken inderdaad. Niet dat ik nou zo'n Maiden fanboy ben, maar een beetje een mix-up van de Smith strat en de Murray strat zou wel geinig zijn. Hoewel Smith z'n geluid meer mijn smaak is, kan ik de Murray fluity tone van z'n nekelement ook erg goed waarderen.

    BKP heeft de Cobra, maar die is wel aan de prijs en 95% van de tijd speel ik over het brugelement...

    De JB Jr. zat ik aan te denken voor het middelste element (ook aan de hand van Murray z'n strat), maar dat heeft niet echt haast. Ik gebruik het middelste element al helemaal weinig.

    De Duckbucker is inderdaad zoals je zegt een superclean element. Matched totaal niet met de Dimarzio SD. Ik vind het echt een vreselijk element, echt een nep geluid. Het is een humbucker, maar laten we er maar een quacky singlecoil geluid aan geven, of iets wat er op lijkt. Het is vlees noch vis. Ook clean hebben ze 0,0 punch.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een overwound (by Ted Oberg) ouwe alnico Fender in m'n Peer Dellen superstrat. Weet niet of die nog verkrijgbaar zijn......

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Bij Fender vind ik sowieso alleen nog complete sets en niks overwounds meer, helaas.

    Ik heb ook even gekeken naar die Fast Track van dml. Ik zie er maar één versie van, alleen voor de brug, kan dat? Of kan die net zo goed in de nekpositie?

    Die Dimarzio BC-1 vind ik ook een interessante. Billy Corgan heeft toch ook altijd wel een dik geluid uit z'n strats.

    Wat ik vergeten te vertellen ben en wellicht ook niet onbelangrijk. We staan een stapje naar beneden in D gestemd. Ik denk dan dat een donker klinkend element sowieso niet erg goed gaat werken?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb ook even gekeken naar die Fast Track van dml. Ik zie er maar één versie van, alleen voor de brug, kan dat? Of kan die net zo goed in de nekpositie?
    Fast Track 1, bij voorkeur in neck en/ of mid i.c.m. een high output humbucker in de brug:
    http://www.dimarzio.com/pickups/stra...t/fast-track-1

    Fast Track 2, bij voorkeur in de brug, i.c.m. twee Fast Track I's:
    http://www.dimarzio.com/pickups/stra...t/fast-track-2

    Beide BC's van Billy Corgan zijn min of meer afgeleid van de Fast Track 2.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ah, oké! Dank je! Ik had er overheen gelezen. Beetje grieperig, dus niet zo scherp.

    Ik ga me 's even verder verdiepen in de aangegeven tips, kan er wel wat mee. Dank allen!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De Hotrail heb ik ook naar gekeken inderdaad. Niet dat ik nou zo'n Maiden fanboy ben, maar een beetje een mix-up van de Smith strat en de Murray strat zou wel geinig zijn. Hoewel Smith z'n geluid meer mijn smaak is, kan ik de Murray fluity tone van z'n nekelement ook erg goed waarderen.

    BKP heeft de Cobra, maar die is wel aan de prijs en 95% van de tijd speel ik over het brugelement...

    De JB Jr. zat ik aan te denken voor het middelste element (ook aan de hand van Murray z'n strat), maar dat heeft niet echt haast. Ik gebruik het middelste element al helemaal weinig.

    De Duckbucker is inderdaad zoals je zegt een superclean element. Matched totaal niet met de Dimarzio SD. Ik vind het echt een vreselijk element, echt een nep geluid. Het is een humbucker, maar laten we er maar een quacky singlecoil geluid aan geven, of iets wat er op lijkt. Het is vlees noch vis. Ook clean hebben ze 0,0 punch.
    De duckbucker heb ik in het midden van een superstrat met de jb Jr in de hals. de duckbucker is in z'n eentje op die plek gewoon een classic strat, niks meer of minder dan dat: ideaal voor de veelzijdigheid. De Jb JR is imho minder honky of nasaal dan de hotrails maar de hotrails zijn wel echt hotter. de JB Jr geniet gewoon meer mijn voorkeur

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb nog 's even gekeken naar die BKP Cobra en die is eigenlijk helemaal niet zo duur. Ik heb ook 's gezocht op wat filmkes en weinige redelijke filmkes klonken ook echt niet verkeerd.

    Op de Dimarzio tour dan weet ik het nog niet. Nog steeds tamelijk veel keus en sowieso wel een aantal goeie denk ik.

    Als het Seymour Duncan moet worden, dan gaat mijn voorkeur toch wel uit naar de Hotrails. Een JB Jr zou ik nog wel overwegen voor een midden element.

    Ik ga me 's goed beraden in ieder geval, haast heeft het sowieso niet.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Na wat wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en het is een SD Hotrails geworden. Die BKP Cobra blijkt toch niet noiseless/hum canceling te zijn, dus die viel al vlot af. Na wat verder te hebben gelezen, filmpjes vergelijken (niet de beste methode, maar ik heb niets beter voorhanden) is het dus de Hotrails. Ik kan nu ook gewoon de gekleurde draadjes van de Duckbucker volgen, want ik ben daar verrot slecht in. Stukje bak & braad is verder geen probleem.

    Iedereen bedankt voor de input, wordt zonder meer gewaardeerd!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ik kaap dit draadje maar even
    Sinds vandaag een Everything Axe set in mijn Strat gezet (JB Jr, Duckbucker en Little '59). Maar inderdaad, die Duckbucker is niet mijn kopje thee. Ik trap er steeds weer in, die typische #2 en #4 sound van een strat is gewoonweg niet mijn ding. Zit er over te denken om ook in het midden een Little '59 te zetten. Goed idee? Orpheo?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Nou heb ik mijn twijfels over "die typische #2 en #4 sound" bij die setup, maar als je geen tussenstandjes waarom dan niet beide hb's gebruiken met 3 standen switch?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top