Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Nekelement superstrat?

    Ik heb 's een vraagje... Ik ben een beetje zoekende naar een formaat singlecoil voor in de nekpositie van m'n nieuwe superstratje. Er zit nu een ru... duckbucker in en die bevalt me echt voor geen meter en matched ook totaal niet met de Dimarzio Super Distortion in de brugpositie. De welbekende strat quack is echt totaal niet wat ik zoek en het element is ook veel te lief naar mijn smaak.

    Wat ik wel zoek... Een beetje power! Niet dat een gedeelte van het geluid aan de strijkstok blijft hangen zeg maar, wat ik al gauw heb met een singlecoil in de nek. Ik ben erg gecharmeerd van het lead geluid van Adrian Smith van Maiden bijvoorbeeld. Ik heb dan ook 's gekeken naar wat er in de strat van Smith zit en dat schijnt een Fender Samarium Cobalt Noiseless singlecoil te zijn. En laat je die nu nergens meer kunnen krijgen... Ik heb al 's zitten kijken bij o.a. Fender, Dimarzio, seymour Duncan, EMG, Kinman, Lace. Wat ik ook graag wil is in ieder geval een noiseless element. Of dat nu een humbucker in singlecoil formaat is, of een noiseless singlecoil, dat maakt voor mij weinig uit.

    Ik weet heel aardig wat ik zoek wat betreft een humbucker, maar singlecoils weet ik echt weinig van.

    Eh... Suggesties?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik ben erg blij met de dimarzio cruiser in de neckpositie (Andy timmons) veel hoog en een transparant geluid wat goed door de mix heen komt
    life sucks and then you die

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb zojuist 's gekeken naar de clipjes van Andy Timmons op de Dimarzio site. Klinkt inderdaad heel helder en gearticuleerd. Heeft zo'n Cruiser ook genoeg power om goed te kunnen matchen met een Super Distortion?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja hoor, ik gebruik hem met de dimarzio andy timmons http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/dimarzio-1 en dat gaat meer dan prima
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je een true single coil met power zoekt, is dit een optie.

    https://bareknucklepickups.co.uk/mai...kup=the_sinner
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb ook gekeken bij Bare Knuckle, omdat ik goeie ervaringen heb met dit merk. Gezien ik graag een humbucker in singlecoil formaat, of een noiseless singlecoil wil, kom ik dan uit op de Cobra. Maar ik ken dat element echt totaal niet en gezien Bare Knuckle wel een beetje aan de prijs is, ben ik bang dat ie misschien niet zo goed bevalt...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de cruiser is top maar imho toch heel vriendelijk. zeker geen dikke humbucker tone (de duckbucker is ook gewoon een superclean element).

    Binnen Seymour Duncan zou ik gaan voor de hotrail (denk aan de tone van Dave Murray) of de JB Jr. Die vind ik echt superb. Heel vol en dik maar met veel meer definitie en articulatie dan de gemiddelde humbucker.

    bij mijn weten heeft bkp geen single coil sized hums in 't assortiment, dus je zit bij dimarzio of seymour duncan. voor zover ik weet (en een paar kleinere bouwers maar daar weet ik vrij weinig van).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Binnen Seymour Duncan zou ik gaan voor de hotrail (denk aan de tone van Dave Murray) of de JB Jr.

    Ik heb een hot rails neck in een strat. Het is dat de betreffende gitaar behoorlijk helder is, dan gaat het wel, maar anders word ik er niet echt blij van. Niet met 250k potmeters in ieder geval.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb een hot rails neck in een strat. Het is dat de betreffende gitaar behoorlijk helder is, dan gaat het wel, maar anders word ik er niet echt blij van. Niet met 250k potmeters in ieder geval.
    de hotrails neck vind ik zelf ook een onding. De hotrails 'gewoon' in de hals vind ik veel beter. wel met 500k pots.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Vlak de Dimarzio Fast Track I ook niet uit. Heb jaren gespeeld met een Super Distortion in de brug en Fast Track I's in mid en neck, echt een te gekke combi, vond ik persoonlijk beter in balans dan met de Cruiser of Chopper.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top