Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Advies: Gitaar versturen vanuit Belgie naar Nederland

    Ik heb een deal met iemand die in Belgie woont voor een Gibson Les Paul studio. Het is ongeveer een uur of 3.5 rijden voor mij, maar versturen werd ook als optie aangeboden. Even buiten de hele discussie om dat het beter is om de gitaar van te voren te testen (dat snap ik zelf ook wel), zoek ik advies voor een koerier. Ik heb namelijk al verschillende tooltjes geprobeerd op kiala, bpost en dhl en het pakket is voor deze diensten vaak te groot.

    Ik heb in het verleden een Epiphone Les Paul verstuurd en dat pakket was 32x58x114. Ik heb een beetje die maten als indicatie aangehouden. Maar dit komt er helaas nergens doorheen.. Is er iemand die mij advies kan geven?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoomPirate Bekijk bericht
    Ik heb een deal met iemand die in Belgie woont voor een Gibson Les Paul studio. Het is ongeveer een uur of 3.5 rijden voor mij, maar versturen werd ook als optie aangeboden. Even buiten de hele discussie om dat het beter is om de gitaar van te voren te testen (dat snap ik zelf ook wel), zoek ik advies voor een koerier. Ik heb namelijk al verschillende tooltjes geprobeerd op kiala, bpost en dhl en het pakket is voor deze diensten vaak te groot.

    Ik heb in het verleden een Epiphone Les Paul verstuurd en dat pakket was 32x58x114. Ik heb een beetje die maten als indicatie aangehouden. Maar dit komt er helaas nergens doorheen.. Is er iemand die mij advies kan geven?
    als je nog een oude gitaarkoffer hebt, verstuur die dan richting verkoper zodat hij daarin je nieuwe gitaar kan doen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Zit er een koffer bij? Dan zou ik het wel aandurven hoor.

    Ik heb ooit eens een gitaar verstuurd, gewoon met de pakketdienst via PostNL in de plaatselijke supermarkt. Volgens mij was dat een euro of 14 destijds, omdat het qua maat/gewicht wel buiten de normale pakketpost viel.
    En drie keer een gitaar met de post ontvangen (uit China, Amerika en Italië) en die werden volgens mij door DHL of UPS afgeleverd.

  4. #4

    Standaard

    Er zit inderdaad een Gibson koffer bij, dat maakt het pakket al een stuk kleiner. Eens even zoeken hoe groot zo'n koffer is.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoomPirate Bekijk bericht
    Er zit inderdaad een Gibson koffer bij, dat maakt het pakket al een stuk kleiner. Eens even zoeken hoe groot zo'n koffer is.
    laat hem wel goed verpakken, de koffer, anders heb je kans dat de sloten opgemaakt worden of losschieten tijdens transport
    en krijg je alleen maar , bij verzekerde verzending het een bedrag voor het gewicht en niet voor de waarde.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    De opties waar jij naar kijkt zijn gericht op particuliere klanten en hebben restricties op afmetingen en gewicht". Gewoon bellen met klantenservice en dan kan het wel, maar dan betaal je wel iets meer dan de 5-7 euro bij de goedkopere opties.
    Koffer extra goed dicht laten maken (gewoon met extra tape er omheen is prima) is een goede tip en kijk inderdaad even naar waarvoor je je verzekerd. Gewicht is een standaard manier om een vergoeding te bepalen als het fout gaat, maar er zijn ook opties die gebaseerd zijn op waarde en inderdaad ook weer wat duurder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    Ramsel
    Berichten
    434

    Standaard

    Hou er ook rekening mee dat koeriersdiensten in België verschrikkelijk duur zijn. Om de één of andere reden kost het een stuk meer om een pakket van België naar Nederland te sturen dan vice versa.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Www.cheapcargo.nl zoekt de goedkoopste vervoerder voor je.

  9. #9

    Standaard

    Vorige week nog eentje uit Belgie laten komen. Gewoon met bpost. Geen enkel probleem; lengte ook niet. En binnen 2 dagen hier.

    Heb ook wel eens duren Gibsons (3000+ euro) verstuurd omdat de kopers dat perse wilden. Gewoon met postnl en geen probleem ook.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top