Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 66
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ach, die trommels van drums zijn ook niet vierkant dus er valt overal wel een mouw aan te passen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Volgens mij heeft Marshall al eens zoiets bedacht, ik meende een JCM800 fridge. Of daar geluid uit kwam, weet ik niet, maar bier in elk geval wel.
    haha ja ik zie het, als ik ooit geld teveel heb koop ik er een, wat een bazen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hork Bekijk bericht
    Daar zit in mijn ogen de grootste uitdaging, om toch iets vernieuwends/anders te maken zonder dat het ten koste gaat van de functionaliteit.
    dan moet je wellicht anders gaan denken dan de vorm van een bepaald iets...
    een auto heeft altijd ronde wielen nodig, omdat dit simpelweg de enige manier is waarop het goed werkt, voor het doel waarvoor die ontworpen zijn.. de gebruikte materialen echter zijn altijd aan verandering onderhevig... wat dat betreft zal er altijd vraag zijn naar een lichter doch stevig genoeg, zoniet steviger materiaal
    kijk gewoon naar hoe de huis-, tuin- en keukengitarist bezig is... wat valt je op?
    pete townshend vroeg destijds aan marshall om een 8x12 cab, waarop zijn roadies steen en been begonnen te klagen nadat ze geleverd waren... de oplossing was even praktisch als simpel: gewoon twee 4x12 cabs op elkaar stapelen
    als het toch een andere vorm moet hebben, kijk dan eens hoe dit in de natuur gebeurt?
    neem de 6-hoekige vorm van honingraten in een bijennest, bijvoorbeeld...?

  4. #24

    Standaard

    Precies!
    Ik vind het vernieuwend/anders maken om het vernieuwend/anders maken eerlijk gezegd een beetje armoedig.
    Als je iets vernieuwd of anders maakt omdat je vindt dat dat iets toevoegt en het concept verbetert, ja, dan ben je op de goede weg.
    Als je vindt dat de functionaliteit van de basis vorm, dus die vierkante kast, goed is, moet je dat dus als uitgangspunt nemen. Vind ik dan, hè.
    En kijk eens naar versterkers/combo's, dat zijn niet allemaal maar rechttoe rechtaan rechthoekige boxen. Fenders en Boogies hebben de regeling in een afgeschuinde kant, waarschijnlijk om praktische redenen. Voxen, zijn wel weer rechthoekige boxen, hebben de knoppen verzonken op de bovenkant, waarschijnlijk omdat zij dat een beter oplossing vonden. Marshalls hebben de knoppen verzonken in de voorkant, ook weer voor een reden, neem ik aan. Dan zijn er ook nog afgeschuinde 4x12 kasten. 'Tis niet allemaal recht en hoekig.
    Ik zou het ook meer zoeken in het gebruiksgemak: ongebouwde wieltjes, van die beugels zodat je de combo schuin kan zetten (vind die beugels op een Twin Reverb ook heel mooi om te zien), etc, etc.
    Ik zou eerst eens nadenken over wat ik/jij belangrijk vind, en dan daar op gaan borduren. B.V. Materiaal gebruik (van die nieuwe kunststoffen, kan het gewicht ook naar beneden); wielen of geen wielen; hoe te transporteren; stapelbaar of niet; combo of top met speakerkast; misschien kun je de speakers in de kast wel onder een hoek zetten voor een goede reden; dat soort dingen. Dan weet ik zeker dat er een goed (onderbouwd) ontwerp uit rolt.
    En je kan nooit iedereen tevreden stellen.

    AC

  5. #25

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Driehoekig is er ook. Nadeel is alleen dat je geen half stack kan maken...

    [Img]https://goo.gl/images/ADs9Jk[\img]

  7. #27

    Standaard

    Je zou ook eens kunnen kijken naar een versterkerontwerp waarbij de speaker naar beneden wijst. Met een beetje ruimte eronder om het geluid kwijt te kunnen natuurlijk. Dit lost het probleem op dat (luide) gitaristen hun versterker toch érgens heen moeten richten, maar vrijwel alle posities hinderlijk zijn voor een ander bandlid, de geluidsman of het publiek. Speaker naar beneden spreidt beter (tenminste, dat hoop ik) en de versterker kan iets harder, wat de klank van veel buizeneindtrappen ten goede komt.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Zwevend tussen twee losse extra zijwanden waarbij je de versterker naar beneden kan kantelen. En dan rekening houden met de warmte van buizen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Je zou ook eens kunnen kijken naar een versterkerontwerp waarbij de speaker naar beneden wijst. Met een beetje ruimte eronder om het geluid kwijt te kunnen natuurlijk. Dit lost het probleem op dat (luide) gitaristen hun versterker toch érgens heen moeten richten, maar vrijwel alle posities hinderlijk zijn voor een ander bandlid, de geluidsman of het publiek. Speaker naar beneden spreidt beter (tenminste, dat hoop ik) en de versterker kan iets harder, wat de klank van veel buizeneindtrappen ten goede komt.
    Het principe gebeurt al in de HiFi-wereld om het geluid niet in 1 richting af te stralen, maar als een puntbron rondom te laten stralen. Dat spreiden gaat niet vanzelf. De speaker ligt dan bovenin horizontaal met een kegel of kogel erboven die het geluid zijwaarts reflecteert:



    Zo 'ziet' het afstralen er dan uit met kegel:



    En met kogel:



    Nog een stap verder is Bloomline Omniwave, maar maak dat maar eens met gitaarspeakers
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    3 monkeys amps durven EEN BEETJE af te wijken:




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top