Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Iets met Transformers... maar dan deze:

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    een ronde versterker heeft naturlijk geen wielen nodig. Die rol je zo de bandbus in.
    dus zo dom is een beetje uit de doos denken ook weer niet.

    Bij een nieuw ontwerp handig wielen verwerken en liefst een trapenloper integreren is helemaal niet fout.
    Kantelpunt zodat ie makkelijk de achterbak in kantelt zou ook top zijn.
    Dat zijn inderdaad handige opties maar denk ik niet echt passend voor deze opdracht aangezien Jackson bij mijn weten nou niet echt bekend staat als vooruitstrevend merk qua 'handigheidjes'. Het zal voornamelijk om het uiterlijk en stijl van de versterker gaan. Toch bedankt voor het meedenken.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ga maar eens touren met busje, het zal u vlug dagen waarom amps best vierkant zijn...
    Ja dat kan ik op zich wel begrijpen, maar dan nog zijn er genoeg vormen anders dan vierkant of rechthoekig die ook prima stapelen of waar andere apparatuur op kan staan. Of er kan een handige flight case omheen die wel rechthoekig is

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hork Bekijk bericht
    Waarom is de behuizing van een versterker bijna altijd rechthoekig/vierkant?
    heel simpel... het werkt...
    gitaren heb je inderdaad in allerlei vormen en maten... maar de strat als mooiste voorbeeld bestaat al ruim 60 jaar en is qua vormgeving nooit veranderd en vrijwel tot in den treure altijd gekopieerd geweest, door iedere zichzelf respecterende fabrikant...
    waarom? omdat het werkt... de vormgeving en ontwerp bieden een lekker in de hand liggend instrument, wat makkelijk te bespelen is en bovendien onderhoudsvriendelijk is

    het oog wil ook wat, maar in de praktijk gaat het vaak ten koste van de functionaliteit, en dat vergeten heel veel ontwerpers/architecten helaas nogal eens

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hork Bekijk bericht
    Ja dat kan ik op zich wel begrijpen, maar dan nog zijn er genoeg vormen anders dan vierkant of rechthoekig die ook prima stapelen of waar andere apparatuur op kan staan. Of er kan een handige flight case omheen die wel rechthoekig is
    nee hoor, er is geen vorm die zo (ruimte)efficiënt is als een rechthoek. versterkers zijn zwaar en moeten vaak getransporteerd worden... maar niemand houdt je tegen om een banaan amp in de markt te zetten

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hork Bekijk bericht
    Ja dat kan ik op zich wel begrijpen, maar dan nog zijn er genoeg vormen anders dan vierkant of rechthoekig die ook prima stapelen of waar andere apparatuur op kan staan. Of er kan een handige flight case omheen die wel rechthoekig is
    Ja, inderdaad. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. Beetje extra materiaalkosten en zo, prima idee om iets anders te produceren dan een rechthoekige versterker! Misschien een goeie voor Jackson; de Jackson Barbapapa 100.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Je kunt het chassis en de speaker ook in een bierkrat hangen. En een bierkrat eronder met bier. Staat je amp meteen op de goede hoogte en heb je altijd drank bij de hand.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    het oog wil ook wat, maar in de praktijk gaat het vaak ten koste van de functionaliteit, en dat vergeten heel veel ontwerpers/architecten helaas nogal eens
    Daar zit in mijn ogen de grootste uitdaging, om toch iets vernieuwends/anders te maken zonder dat het ten koste gaat van de functionaliteit.

    @barno & brum: Ik zeg niet dat ik nu ineens een balvormige of banaanvormige versterker ga ontwerpen, ik was alleen nieuwschierig of het te maken had met geluid of dat ze alleen rechthoekig zijn door de functionaliteit. Als bedrijven alle producten op de meest materiaal efficiente of ruimtelijk efficiente manier zouden ontwerpen zou het een vrij saaie wereld zijn niet?

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Je kunt het chassis en de speaker ook in een bierkrat hangen. En een bierkrat eronder met bier. Staat je amp meteen op de goede hoogte en heb je altijd drank bij de hand.
    hmm dan zou ik liever van een 4x12 cabinet een koelkast maken zodat het iig op de juiste temperatuur is en past bij de vormgeving but i like the way you think

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hork Bekijk bericht
    hmm dan zou ik liever van een 4x12 cabinet een koelkast maken zodat het iig op de juiste temperatuur is en past bij de vormgeving but i like the way you think
    Volgens mij heeft Marshall al eens zoiets bedacht, ik meende een JCM800 fridge. Of daar geluid uit kwam, weet ik niet, maar bier in elk geval wel.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top