Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Inderdaad, als je een fancy afwerking wilt en ook nog filters moet gebruiken is 20 euro voor het lak wat krap. Hout hoeft niet zo duur te zijn als je voor een gangbare houtsoort gaat en het vlakken en kanten bij een openbare werkplaats doet. Sommige houthandels doen dat voor een prijs per strekkende meter, maar daar wordt het echt niet veel duurder van.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    De topicstarter was vrij duidelijk: hij wil helemaal niet gaan bouwen. Hij hoopt hier iemand te vinden die zegt: ja joh, ik maak m wel ff voor je voor die €500. Geef maar een kratje bier dan is t wel goed. Weet hij veel hoeveel werk t is.






    Misschien wil orpheo het wel doen, die heeft net zo'n ingewikkelde smaak
    Laatst gewijzigd door Napoje; 12 oktober 2016 om 22:26

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ackm Bekijk bericht
    Dag allen,

    Ik wil graag een Jazzmaster gitaar hebben. Dit vooral omdat ik het qua uiterlijk erg toffe gitaren vind. Het probleem is echter dat ik het wel een ietwat eigen karakter wil geven en ik wel een beperkt budget tot mijn beschikking heb. Qua uiterlijk ben ik opzoek naar een Jazzmaster American Special model. Denk aan zoiets:

    https://www.google.nl/search?q=jazzm...U2wAn5DE8XM%3A

    Belangrijk is dat de gitaar een 'gestopte' brug heeft. Dit omdat ik er graag een Bigsby op wil laten plaatsen. Daarnaast wil ik er Humbucker elementen in gebruiken, geen P90's. Gezien deze eisen vallen eigenlijk alle betaalbare Fender en Squier modellen af. Alle budget copy merken lijken ook niet aan de eisen te voldoen (Vaak ook kleinere body's). De enige optie over voor mij overblijft is zelfbouw. Mijn budget ligt op 500 euro. Is dat uberhaubt te doen? En waar kan ik dit het beste zoeken? En vooral, waar moet ik op letten?

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen in mijn zoektocht
    Ik denk dat je er helemaal niet aan moet beginnen.

    Je wilt een Jazzmaster, maar vooral om hoe die gitaar er uitziet (als ik het goed begrijp). Want je wilt er humbuckers in hebben, in plaats van de standaard pickups (dat zijn overigens geen P 90's die in een Jazzmaster zitten hoewel ze er wel zo uitzien, maar dit terzijde). Bovendien wil je er een zonder tremolo. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar vervolgens wil je er een Bigsby op laten zetten. Waarom? De tremolo van de jazzmaster is eigenlijk de beste die Fender heeft ontwikkeld, een Bigsby is een ramp (ik weet overigens niet of dit tegenwoordig voor de nieuwste generatie Bigsby's nog steeds geldt). Maar als je gewoon een jazzmaster koopt dan heb je toch al een tremolo? En dan wil je er ook nog eens een keer maximaal 500 euro aan uitgeven - voor dat geld lukt het eigenlijk al niet eens om een fatsoenlijke Jazzmaster 2-e hands te kopen.

    Ik zou het gewoon niet doen als ik jou was. Als je een jazzmaster zoekt (niet om hoe die gitaar er uit ziet, maar om hoe die speelt, klinkt en wat je er mee kunt doen) moet je gewoon een jazzmaster zoeken. Wil je een gitaar met humbuckers en een Bigsby tremolo dan moet je er gewoon een pakken waar dat allemaal al op zit. Zelf zit ik er ook wel eens over te denken om een 12 string Fender te laten bouwen, maar ik weet dat het veel verstandiger is om te wachten tot er een keer een kant en klare electrische 12 string voorbij komt.
    Laatst gewijzigd door NLF; 12 oktober 2016 om 22:51

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    O, ik moet trouwens nog wel even toegeven dat een Jazzmaster er heel cool uitziet :-)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    dat iemand een Bigsby wil ipv een fender trem vind ik helemaal niet gek. Een Bigsby trem heeft een totaal andere feel en gaat dus ook anders klinken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    ja, hij voelt anders aan, daar heb je gelijk in. maar als je een jazzmaster aan Brian Setzer geeft dan kan ie daar ook een hele plaat mee vol spelen hoor.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Er bestaat ern jazzmaster x maar volgens mij zijn die gruwelijk zeldzaam.

    https://reverb-res.cloudinary.com/im...hn0eldbyxt.jpg

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top