Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 75
  1. #1

    Standaard Flying V '58 (black) Korina

    Hoi mensen,

    Inmiddels ben ik begonnen aan mijn tweede bouw. De eerste,was al 1 jaar geleden.



    Anyhow, deze keer wil ik een Flying V bouwen. Het moet een 58-er worden. Helaas was het gewoon te moeilijk om witte limba (zoals het hoort) te vinden. Na veel email verkeer, toch besloten om de zwarte Korina bij Rick van Masave hout te bestellen. Bedankt voor je hulp en geduld Rick!

    Neck heeft Rick reeds voor mij verlijmt met een strookje noten hout. Met dit hout moet het lukken om 2 V's te bouwen :-)




    Ik ben reeds begonnen met het bouwprocess en zal proberen om zo nu en dan een update te sturen.
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Dat is een tele done right! Je kent je klassiekers, eerst een tele en dan een 58 V.


    p.s. die tele is je eerste bouw? Dat ziet er wel meteen erg goed uit.
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 5 oktober 2016 om 13:52
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3

    Standaard

    Het leuke met het bouwproces is dat je van alles nog wat moet gaan kopen....

    Gisteren kwam dit nog in de post.... heeft 1 maandje geduurd om van China te komen, maar voor 7 of zo EUR who cares! Nu hoef ik niet in mijn hoofd te tellen ;-)



    StewMac ging ontzettend snel! Maar de dounerechten en BTW maakt het gewoon te duur! Setje diy humbuckers en de Safe-T-Planer.

    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb 2 jaar geleden een balk witte limba gekocht bij de amsterdamse fijnhouthandel en die hadden nog heel veel op voorraad. Was ook niet erg duur.

  5. #5

    Standaard

    knap gedaan, leuk filmpje ook!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Dat is een tele done right! Je kent je klassiekers, eerst een tele en dan een 58 V.


    p.s. die tele is je eerste bouw? Dat ziet er wel meteen erg goed uit.
    Dank je wel! Het liefst wil ik alle klassiekers nabouwen :-)

    Idd de Tele was mijn eerste. Ben ook zeer blij met de eindresultaat. Heel veel geleerd van jullie, TDPRI en Youtube.
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb 2 jaar geleden een balk witte limba gekocht bij de amsterdamse fijnhouthandel en die hadden nog heel veel op voorraad. Was ook niet erg duur.
    Ik had ze ook benaderd maar ze konden mijn niet helpen. Ik ben wel blij met de keuze voor black limba.
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    knap gedaan, leuk filmpje ook!
    Thanks! Omdat ik bang was dat ik de Tele bouw zou verpesten had ik besloten om pas te posten als 'ie eenmaal af was.
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  9. #9

    Standaard

    Het is moeilijk om een goede bouwtekening voor de 58 V te vinden. Maar ik heb mijn template gebasseerd op de Schencker tekening en die van iemand die BlackDog heet. Via MyLesPaul forum and Project Guitar.

    Hiernaast verschillende informatie over de V gegoogled, zoals hier: http://www.best-eurospruce.com/30.html



    In mijn eerdere bouw kon ik nog mijn zolder kamer gebruiken. Inmiddels is die ook af en moet nu mijn schuurtje gebruiken. Eerst natuurlijk alles opruimen.

    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Die Tele is zeer geslaagd, zeker voor een eerste bouw. En dan ook nog zelf de pick-ups gemaakt, petje af.

    De Flying V zal t.z.t. ook niet mis zijn schat ik zo in Zet 'm op!
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top