Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: Klein topje

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Marshall DSL15. Goed betaalbaar en toch nog redelijk veelzijdig. Aardig clean, vintage-ish mid-gain en een volle bak gain.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De 40W of 50W van de JTM45 gaat kneiterhard. 18 a 20 Watt buizen is voor kleine gigs prima. De Marshall 2061x blijft IMHO nét niet clean genoeg op bandvolume.
    Als je de 2061x echt "clean" wilt houden dan kom je (vermoedelijk) inderdaad te kort (hangt van de bezetting af en de muziekstijl, ik kwam ooit met een 30 watt bluesbreaker combo zelfs niet boven de hammond/leslie van de toetsenist uit). Maar de 2061x gaat best hard. Ik neem aan dat je een 30 watt versie JTM hebt (dat is de standaardversie tegenwoordig) dus dan zal het volume in vergelijking met de 2061x elkaar niet zo heel veel ontlopen (als je twee keer zo hard wilt spelen als een 20 watt versterker moet je immers 200 watt pakken, het gaat logaritmisch - in theorie).

    Van het voorjaar heb ik mijn 2061x getest (a/b) naast mijn 1973 100 watt super lead. Als ik de 2061 (kanalen gejumped als ik me goed herinner, en met een Kool & Elfring booster ervoor) helemaal open zette ging hij net zo hard als de superlead op volume 2 (en dat is in een oefenruimte best hard en eigenlijk te hard, vooral als je er recht voor zit).

    De 2061x heb ik in een bandsituatie overigens nooit getest.
    Laatst gewijzigd door NLF; 9 oktober 2016 om 12:39

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De 2061x lijkt me typisch zo'n versterker waar de volumeknop van je gitaar heel veel doet. Volle bak open zetten en dan zo clean mogelijk krijgen met je volumeknop. Dan moet 20 watt toch wel voldoende zijn in bandverband. Bovendien, sinds wanneer is een JTM45 een cleane bak. Sowieso Marshalls...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Mastervolume op de JTM laten zetten?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2002
    Locatie
    Groet
    Berichten
    114

    Standaard

    Ik ben zeer tevreden met mijn dr Z Maz 18 NR, ervan uitgaande dat je de vervorming uit pedalen haalt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top