Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Aan topic starter: nog iets anders, goede studio monitors zijn duur. Daar kun je een leuke amp of gitaar voor kopen. Goedkopere studiomonitoren zijn OK, maar vaak kleuren ze wel het geluid. Ik heb zelf een keer in een winkel allerlei monitoren vergeleken en vond ze geen van allen lekker klinken, behalve toen ik vroeg aan de verkoper wat de beste monitor speakers waren (die had ie, die klonken verschrikkelijk mooi, maar die waren aan de prijs).

    Een monitor is net als iedere andere speaker een "filter", een speaker geeft vorm aan je geluid. Het is waar het geluid uiteindelijk uitkomt (niet je gitaar, niet je versterker, niet je effecten, de speaker is het laatste station). Als je de speaker in je Princeton zou vervangen door een hele andere speaker krijg je een andere sound. Het spelen over monitoren is dus anders dan over je amp.

    Zelf heb ik hier thuis geprobeerd met de Lex Bos Superdrive over mijn low budget Behringer studio monitoren te spelen door direct in te pluggen. Dat klonk helemaal nergens naar. En dat lag niet aan de (topkwaliteit) Lex Bos overdrive, maar wel aan de monitoren en (misschien) aan de keten.

    Waar je ook naar kunt kijken is het Two Notes Torpedo pedaal (die zou je achter je effecten kunnen zetten, is een speaker simulator). Schijnt heel goed te zijn (geen ervaring mee), kost wel weer wat geld.
    Laatst gewijzigd door NLF; 5 oktober 2016 om 11:38

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik heb zelf een hk top met ingebouwde redbox, kan gewoon met xlr zo naar mn scarllet en op mn krk's, dat klinkt erg goed vind ik. via logic is dat dan ook nog eens goed op te nemen en te bewerken(bijv delay of modulatie erbij)


    je kan een dergelijke redbox ook los kopen :http://www.bax-shop.nl/speakersimula...Fekp0wodwVgLGw
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Waar je ook naar kunt kijken is het Two Notes Torpedo pedaal (die zou je achter je effecten kunnen zetten, is een speaker simulator). Schijnt heel goed te zijn (geen ervaring mee), kost wel weer wat geld.

    Klinkt dat torpedo pedaal beter dan de wall of sound software versie?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klinkt dat torpedo pedaal beter dan de wall of sound software versie?
    Volgens mij is het precies dezelfde technologie, maar dat staat op de site.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    @The Lo Lands De spullen die je aanbeveelt zijn topkwaliteit (Two Notes, Fryette). Ik geloof ook zeker dat het mogelijk is om zeer goede kwaliteit over je monitors te krijgen (zelf geen ervaring mee). Het gaat alleen wel geld kosten als je het professioneel wilt doen. Goedkoper is heel zachtjes over je amp spelen of je gitaar gewoon niet inpluggen. Of over PC met een simpele loadbox/attenuator zoals de Koch dummy loadbox.
    Een Reload of Power Station kost rond de 700 euro. Een goede Reactive Load Box kost zo'n 350 euro, een goede preamp of combi met AD/DA convertor rond de 750 euro, een set Adam monitoren heb je voor onder de 1000 euro. Opgeteld een hoop geld maar als je thuis op redelijke volumeniveaus wilt spelen is de re-amper de goedkoopste oplossing. Een Koch loadbox/attenuator zal kunnen werken maar niet op extreem lage volumeniveaus, geloof mij, ik heb het allemaal geprobeerd. De re-amper is hiervoor beter geschikt. Dure hobby hoor gitaarspelen thuis ;-)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik heb zelf een hk top met ingebouwde redbox, kan gewoon met xlr zo naar mn scarllet en op mn krk's, dat klinkt erg goed vind ik. via logic is dat dan ook nog eens goed op te nemen en te bewerken(bijv delay of modulatie erbij)


    je kan een dergelijke redbox ook los kopen :http://www.bax-shop.nl/speakersimula...Fekp0wodwVgLGw
    Jaren met een HK Access gespeeld, waar ook een RedBox in zit. Geëxperimenteerd met direct naar het PA, ook een extra stereo DI er nog tussen gehad, maar ik vond het nergens naar klinken, met name de overdrive sounds.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Ik heb voor een leuke prijs een set KRK RP10-3 G3 drieweg actieve studio monitoren gekocht!
    Moet zeggen valt me echt niet tegen. Het is idd een beetje tweaken. Maar valt mee.
    Alleen ik wil ze op statief hebben van ongeveer 40 of 45 cm.
    Echt nergens te vinden. Bij Bax niet Thomann niet iemand een idee

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Moet toch zeggen dat af en toe over monitors spelen best verfrissend klinkt. Geluid uit mijn amp is rauw en direct, via monitors wat gepolijster, en omdat de speakers op oorhoogte staan zit ik midden in het geluid.

    Signaal keten is: Gitaar --> Digitech Bad Monkey --> Behringer DI --> Soundcraft Spirit Folio mixer --> Actieve monitors (grote jongens van Samson, Resolv 80A, 8 inch speakers).

    Ik heb ook wat geprobeerd met reverb (send return, met een Roland EFX unit), maar dat maakt het geluid weer wat minder fris.
    Laatst gewijzigd door raabje; 22 november 2016 om 22:10

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Zoveel problemen, zoveel oplossingen.
    Normaal speel ik over een VibroChamp (6 watt buizen), desnoods nog met een Weber MiniMass.
    Maar er staat hier ook een wat ik noem "plug&play setup": een Boss ME-50 met een set actieve speakers.
    Supersimpel: prik in, één apparaat, alle effecten, normaal volume, klinkt redelijk, en het kost geen drol.
    Voor het 's avonds een beetje met de film meepielen, oefenen of soundjes uitproberen is dat best ideaal.
    Staat naast m'n computerburo, op oorhoogte als ik daar zit, dus bediening met de hand.
    Het enige wat ik er aan mis is een USB out voor naar de computer, voor het opnemen.

    Met die lage volumes maak ik me niet echt druk om de kwaliteit van het geluid, het is toch maar voor de lol.
    Serieus lawaai maken doe je sowieso over een buizenversterker.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top