Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 55
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Overdrive gaat ten koste van de gitaar tone?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een overstuurd geluid met al te veel hoog gaat al snel krasserig klinken. Dus wees voorzichtig met wat je vraagt. Ik draai er juist graag wat hoog uit.

    ^^^ dit dus. Zeker op het brugelement ben ik blij dat m'n amp overstuurd iets donkerder klinkt, dan krijg je juist een dik, gearticuleerd geluid zonder dat je vullingen eruit knallen van het top hoog.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door LRS; 30 september 2016 om 14:09

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.920

    Standaard

    Met een los pedaaltje deel je de toonregeling van 1 kanaal en moet je een compromis instellen zodat clean en overdrive beide 'goed' klinken.
    Echte 2-kanaals versterkers hebben gescheiden toonregelingen die je apart kunt instellen en dan heeft de ene setting geen invloed op de andere.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Ik heb alleen maar een kanaals ampjes en gebruik er eentje clean en een voor scheur, maar een goed pedaal blijft een mooie oplossing.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Tja, een Bad Monkey. Jarenlang hip om die ' beter dan product X' te noemen. Maar of het werkt hangt af van waar je 'm mee combineert en wat je ervan wil. Als je een overdrive zoekt die de klank intact laat moet je het in een andere categorie overdrives zoeken. De goedkoopste overdrive die je klank behoorlijk intact laat is in mijn ervaring momenteel de Hardwire SC2. Paar tientjes op Marktplaats.

    Over een gemodelleerd pedaaltje op een modelling amp hebben we het maar niet
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als stand-alone pedaal zou ik sowieso nooit een tubescreamer gebruiken, dan is de oversturing van een buizenversterker inderdaad veel transparanter en meer sparkle. Maar als boost voor een oversturende versterker, ik blijf het onverslaanbaar vinden hoor. Nog geen ander pedaal gehoord/bespeeld dat dat beter doet. Maar smaakgebonden natuurlijk. De Bad Monkey is wat mij betreft daar ook erg geschikt voor, echt een puike tubescreamer.

    Die SC-2 is wat mij betreft ook zeker een aanrader. Veel kwaliteit voor weinig. Al vind ik 'm als distortion beter bruikbaar dan overdrive (verschil crunch en saturated).

  6. #16

    Standaard

    een pedaaltje doet iets met je toon of je dat nou leuk vindt of niet daar koop je die dingen toch voor ?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc1974 Bekijk bericht
    Ik heb gemerkt, dat als ik een overstuurd geluid wil produceren met een overdrive pedaal, dat dan de toon veel minder wordt.

    Dit heb ik gemerkt bij een bad monkey van digitech en het zelfde geval krijg ik als ik een overdrive pedaal inprogrammeer op een fender Gdec.

    Is dit normaal, of ligt dit aan het goedkope pedaaltje?
    Tsja ... join the club :-)

    Het is maar net wat je wilt. Ik houd niet van overdrive pedalen om vervorming te krijgen, ik zet liever de versterker hard (zoals vroegah weet je wel). Ik vind een overdrive meestal nergens naar klinken, maar goed.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard Overdrive gaat ten koste van de gitaar tone?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Tsja ... join the club :-)

    Het is maar net wat je wilt. Ik houd niet van overdrive pedalen om vervorming te krijgen, ik zet liever de versterker hard (zoals vroegah weet je wel). Ik vind een overdrive meestal nergens naar klinken, maar goed.
    Dit is nou ook weer een ietwat eenzijdige reactie IMHO....

    Heb je al de ervaring van meer dan 50 verschillende overdrive- pedaaltjes op een goede buizenamp geprobeerd?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik speel het vaakst met de overdrive van de amp, maar ik heb er wel een paar pedalen voor staan. Vooral als het niet te hard mag/moet, vind ik een pedaal vaak beter klinken. Het is wel zoeken naar pedalen die bij de amp passen. Daarom heb ik er ook een stuk of zes.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Ik heb ook een kast vol en ik gooi niks weg want pedaaltjes vallen continue in & out of favor naar gelang gitaar, amp en pet.
    Tegenwoordig is mijn Greer Ghetto stomp de favoriet maar die heeft 2 jaar ongebruikt in die kast gestaan.
    Ik heb trouwens nu eindelijk ook een OCD maar die gaat terug, niet slecht maar ook niet bijzonder. Maar wat ik verrassend vond, ik lees overal dat het een donkere overdrive is maar d'r zit me toch een partij snerpend hoog in?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 oktober 2016 om 00:35
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top