Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Nieuwe aanwinst

  1. #1

    Standaard Nieuwe aanwinst

    Ik met mijn Strat altijd.. het is wel echt mijn sound, maar soms merk ik dat de veelzijdigheid van de muziek die ik met mn band speel soms toch wel een wat dikkere en ruigere sound kan gebruiken. Ik ben altijd al erg gecharmeerd door Les Pauls, maar vaak staat me de sound en de feel niet aan van deze gitaren. Gisteren kwam ik er echter een tegen (een epiphone) voor laag bedrag, dicht bij mij in de buurt. Ik ben wezen kijken, heb de gitaar getest, en ben er mee naar huis gegaan!



    Daar is ie dan, de Epiphone Les Paul Standard! Vind hem zelf echt heel mooi, en hij klinkt ook goed naar mijn mening! Ik heb er 210 euro voor betaald, inclusief stevige hoes en een nieuw pakje snaren. De oude snaren zaten er al 2 jaar op dus ik heb deze direct vervangen voor de nieuwe set! De gitaar heeft dus ongeveer 10 jaar bij die persoon thuis gedaan. Hij speelde nooit in bandjes en speelde zelf niet erg veel. De laatste 2 jaar is hij niet eens meer aangeraakt. De gitaar was dan ook in erg goede staat, op een paar kleine krasjes na die ook nog eens op de achterkant zaten. Serienummer DW05043228.

    Wat vinden jullie ervan? Ervaringen? En hebben jullie misschien meer info over deze gitaar?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ziet er mooi uit en is geen geld. Top! gefeliciteerd.
    De Epi LPs die ik heb vastgehouden waren allemaal prima gitaren dus je zal je er geen buil aan vallen.

    We even die slagplaat eraf halen hoor.
    prut...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit en is geen geld. Top! gefeliciteerd.
    De Epi LPs die ik heb vastgehouden waren allemaal prima gitaren dus je zal je er geen buil aan vallen.

    We even die slagplaat eraf halen hoor.
    Dankjewel! En waarom die slagplaat eraf? dat vind ik juist wel gaaf?

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    65

    Standaard

    Top gitaar. Ik heb zelf 10 jaar lang enkel op een Epiphone standard gespeeld (daarna sloeg GAS toe en ontdekte ik de tweedehands markt).
    Laat die slagplaat er maar mooi op zitten, wat ze je ook maar wijsmaken Een slagplaat hoort gewoon bij een standard vind ik.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimi19 Bekijk bericht
    Top gitaar. Ik heb zelf 10 jaar lang enkel op een Epiphone standard gespeeld (daarna sloeg GAS toe en ontdekte ik de tweedehands markt).
    Laat die slagplaat er maar mooi op zitten, wat ze je ook maar wijsmaken Een slagplaat hoort gewoon bij een standard vind ik.
    Ja ik vind het ook wel mooi zo, maar ik kan ook wel eens kijken hoe hij eruit ziet als ik die plaat eraf haal.

    Heb nu al zin om hem zaterdag te gebruiken bij mn optreden

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Mijn les Paul Traditional Ebony behoudt ook gewoon zijn slagplaat hoor, voegt naar mijn smaak iets van klasse/deftigheid toe.

    Dan maar wat minder verschraald-bier-peuken-en-tijgertopjes gehalte.

    Goeje prijs!

    Dus veel plezier er van.
    Bux

  7. #7

    Standaard

    Ik post niet zoveel maar lees wel dagelijks mee. Maar nu wil ik wel even reageren want ik vind het een mooie gitaar hoor! Ik heb in april dit jaar in Londen en Epiphone LP Ultra III gekocht. Ook een dergelijke sunburts met een mooi lijnenspel. Daarom heb ik mijn slagplaat wél verwijderd waardoor de finish meer tot z'n recht komt.
    'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Mijn les Paul Traditional Ebony behoudt ook gewoon zijn slagplaat hoor, voegt naar mijn smaak iets van klasse/deftigheid toe.

    Dan maar wat minder verschraald-bier-peuken-en-tijgertopjes gehalte.

    Goeje prijs!

    Dus veel plezier er van.
    Bux
    Bedankt! Komt goed! Zaterdag wordt hij gedoopt

    Trouwens, als ik die slagplaat eraf haal krijg ik dan niet van die lelijke zichtbare open schroefgaten?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Dat was een recent topic van iemand anders! Ff zoeken jij!

    Veel plezier op het podium.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door California Jam Bekijk bericht
    Ik post niet zoveel maar lees wel dagelijks mee. Maar nu wil ik wel even reageren want ik vind het een mooie gitaar hoor! Ik heb in april dit jaar in Londen en Epiphone LP Ultra III gekocht. Ook een dergelijke sunburts met een mooi lijnenspel. Daarom heb ik mijn slagplaat wél verwijderd waardoor de finish meer tot z'n recht komt.
    Dankjewel hoor! Een Ultra III is nog weer een paar stappen verder wat kwaliteit betreft? Vet hoor!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top