Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Weet niet of het aan jou ligt. Ik vind de silverface Twin bijvoorbeeld een hele goede amp - misschien wel mijn favoriet - maar sommigen vinden de blackface goed en vinden silverface versterkers niks. Sommige mensen vinden jaren 70 super leads niks en willen per se jaren 60 plexi amps, ik speel er graag op. Het is allemaal betrekkelijk.

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    CC's hebben maar weinig verschillen tov het oude schema. De kleine verschillen leveren in de praktijk echter best verschil, al is het belangrijkste verschil dat ouwetjes andere onderdelen hadden/hebben, andere/verouderde speakers etc. Ik denk dat je het vooral zo moet zien dat je met een CC al iets heel aardigs en betaalbaars in handen hebt en met een klein beetje extra geld en een leuke tech kun je 'm erg goed krijgen. Bright cap kan eruit, paar andere weerstandjes en concensators en je hebt al meer pit. Enige echte nadeel op een CC vind ik dat het normal channel te ewinig gain heeft maar dat is voor een beetje techneut een peuleschil.
    De Heritage versie (de vorige generatie handwired dus) heeft een wat andere compressie, attack en sustain liggen iets anders. Met de nieuwe Handwired serie heb ik geen ervaring dus daar kan ik alleen maar oordelen op basis van filmpjes en dat is niet te doen. Wat ik wel wil opmerken over de fizz in het hoog is dat veel van dit soort vergelijkingsfilmpjes wordt gedaan door bedroomwarriors die 'tone' heel belangrijk vinden. Die speakers hebben nooit enig vermogen voor hun kiezen gehad. Dan klinkt het al gauw fizzy, zeker als er standaard een M25 in zit zoals bij beide combo's 15C1 en 15HW1. Maar goed, dat ter relativering.
    Speaker doet veel, heel veel. Ik heb een AC30CC1 combo met een Creamback M65 erin en onder mijn head (30HH) een 2x12 closed back met M20s. Als ik de CC aansluit op dezelfde kast dan is het verschil al een stuk kleiner, maar zéker merkbaar. Maar ja, daar heb ik ook weer andere buisjes in de pre amp zitten dus daar ga je alweer...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    AC30 gaat gruwelijk hard ook.
    Heb je dat echt nodig, of zou je ook met een AC4 uit de voeten kunnen ?
    Die is namelijk draagbaar, en een HW staat op GM voor 495 pleurie.
    Heel andere amp, snap ik.
    En als je persé voor een AC30 gaat, en liefst nog genuanceerd ook geen optie, begrijp ik ook.
    Then again, als je jezelf minder vastgepind hebt op...
    Een betaalbaar alternatief.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    AC30 gaat gruwelijk hard ook.
    Heb je dat echt nodig, of zou je ook met een AC4 uit de voeten kunnen ?
    Die is namelijk draagbaar, en een HW staat op GM voor 495 pleurie.
    Heel andere amp, snap ik.
    En als je persé voor een AC30 gaat, en liefst nog genuanceerd ook geen optie, begrijp ik ook.
    Then again, als je jezelf minder vastgepind hebt op...
    Een betaalbaar alternatief.
    Dank voor je reactie, maar nee: een AC4 heb ik niet nodig. Ik heb al een SF Champ voor als ik niet al te hard wil spelen. Ik wil tzt een AC 30 aanschaffen omdat die amp nog ontbreekt in mijn amp collectie. Het is een karakteristieke sound die ik niet uit mijn andere versterkers zal krijgen. Met een attenuator krijg ik een AC 30 wel in bedwang, bovendien klinkt ie ook heel mooi als ie niet hard staat (en clean is).

    Uit de reacties en wat ik zoal links en rechts gelezen heb leid ik af dat ik er met een CC wel uit zal komen (head versie, combo's doe ik sowieso niet meer omdat ze nogal zwaar zijn en ik bovendien hier niet zo veel ruimte meer heb met al die bakbeesten die er al staan). Er staat nu ook een head + kast op Marktplaats voor 800 euro, mooie prijs, maar ik heb op dit moment het geld niet (anders zou ik er achteraan gaan).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top