Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard gewicht ac30 / head versie

    Ik zit er over te denken over een tijdje een AC30 aan te schaffen. Ik zie alleen een beetje op tegen het gesjouw. Ik zou daarom natuurlijk naar een head versie kunnen gaan zoeken. Maar ik zou natuurlijk ook de speakers uit de AC30 kunnen halen, dat scheelt iets in gewicht (heb je natuurlijk meer spullen om te sjouwen, maar in mijn geval is het gunstiger omdat ik normaal gesproken voor mijn versterkers toch de speakerkasten uit de oefenruimte gebruik). Is er hier iemand die dit wel eens gedaan heeft? Zonder de speakers blijft zo'n ding overigens natuurlijk nog steeds een zwaar bakbeest, maar het scheelt natuurlijk wel. Toch?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Speakers wegen inderdaad best wel veel. Maar als dat je plan is lijkt het me interessanter om een head + cab te kopen.

    Ik heb zelf een AC30 combo en dat weegt toch rond de 35 kg, is nog net alleen te sjouwen (staan ook 3 handvaten op, das wel handig).

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de AC30cc1, met 1(lichtgewicht overigens) speaker erin. En helaas ook maar 1 handvat, sjouw me een ongeluk..
    Maar het geluid is supergaaf, dus ik zou je zeker aanraden de head te nemen. Ook lekker veelzijdig omdat je er zo een andere kast onder schuift als je dat eens wilt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    AC30 doet mij denken aan Fender Twin (mijn eerste grote liefde) en heb tegenwoordig een Dual Showman (nog steeds loodzwaar, maar scheelt wel want je hoeft niet de 2x12 inch speakers tegelijkertijd te tillen). Voel daarom wel wat voor een head. Maar oude AC 30's zijn bijna altijd combo's (ik geloof dat ze in de loop van de jaren 60 gestopt zijn met het bouwen van de head versies). Oude heads uit de eerste helft jaren 60 zijn onbetaalbaar (ga sowieso geen Vox uit de vroege jaren zestig kopen want te duur). Hoeft inderdaad allemaal geen probleem te zijn natuurlijk, want de nieuwe hand wired heads zijn volgens mij erg goed (wel heel erg lelijk dat beige wit, maar dat is uiteraard weer een heel ander verhaal).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Je kunt ook de combo doormidden zagen. Geen grap, je moet de twee delen netjes kunnen afwerken, maar mijn eerste AC30 kennismaking was op zo eentje. Was een 1979 schema geloof ik.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja, haha, dat kan natuurlijk ook nog. Of je kunt ook wat vaker naar de sportschool gaan natuurlijk :-).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    AC30 doet mij denken aan Fender Twin (mijn eerste grote liefde) en heb tegenwoordig een Dual Showman (nog steeds loodzwaar, maar scheelt wel want je hoeft niet de 2x12 inch speakers tegelijkertijd te tillen). Voel daarom wel wat voor een head. Maar oude AC 30's zijn bijna altijd combo's (ik geloof dat ze in de loop van de jaren 60 gestopt zijn met het bouwen van de head versies). Oude heads uit de eerste helft jaren 60 zijn onbetaalbaar (ga sowieso geen Vox uit de vroege jaren zestig kopen want te duur). Hoeft inderdaad allemaal geen probleem te zijn natuurlijk, want de nieuwe hand wired heads zijn volgens mij erg goed (wel heel erg lelijk dat beige wit, maar dat is uiteraard weer een heel ander verhaal).
    Handwired zijn inderdaad goed. Zoek je iets meer vintage-vibe kan je kijken naar een H2 versie. Zowel Mitch (top) als ikzelf (combo) hebben er eentje en zijn er erg tevreden over. Zien er ook iets mooier uit

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.980

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Speakers wegen inderdaad best wel veel. Maar als dat je plan is lijkt het me interessanter om een head + cab te kopen.

    Ik heb zelf een AC30 combo en dat weegt toch rond de 35 kg, is nog net alleen te sjouwen (staan ook 3 handvaten op, das wel handig).
    Heb jij drie armen dan? Bijzonder!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Handwired zijn inderdaad goed. Zoek je iets meer vintage-vibe kan je kijken naar een H2 versie. Zowel Mitch (top) als ikzelf (combo) hebben er eentje en zijn er erg tevreden over. Zien er ook iets mooier uit
    Dank voor de tip! De nieuwe hand wired versie heeft inderdaad ook een simpel circuit waarbij je de master volume buiten werking kunt zetten etc.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    bedoel je deze???
    https://www.thomann.de/nl/vox_ac30hw...QJXBoCIb7w_wcB

    dan heb je lange armen en diepe broekzakken nodig.. (long arms and deep pockets) maar die lange armen heb je al van het sjouwen van de combo dus je bent voor de helft op weg.. de andere helft kan ik niet beoordelen....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top