Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat heb ik ook met sommigen hier die meer dan 10 goedkopere gitaren bezitten. Ik heb er liever 2 of 3 van 1500+ dan meer dan 10 van 500.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ja, die snap ik ook niet helemaal. Heb in 2 maanden tijd geloof ik, minimaal, 5 partsocasters voorbij zien komen. Veelal multiplex of complete brol.

    Waarom niet eens een paar stappen terug doen en eens helemaal "From scratch" met fatsoenlijk hout?
    Milage. Als je een ervaren bouwer wilt worden moet je kilometers maken. Dan maar beter oefenen op goedkope onderdelen toch?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ja, die snap ik ook niet helemaal. Heb in 2 maanden tijd geloof ik, minimaal, 5 partsocasters voorbij zien komen. Veelal multiplex of complete brol.

    Waarom niet eens een paar stappen terug doen en eens helemaal "From scratch" met fatsoenlijk hout?
    Omdat het kan

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Omdat het kan
    Op zich een verdomd goed argument.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Mileage is een goed argument, maar je moet wel iedere keer de lat een stukje hoger leggen (we dwalen licht off-topic).


    Ik wil wel eens zien hoe de topic starter de hals op de juiste positie bevestigd, aangenomen dat de locatie van de hiel van de originele hals afwijkt van de locatie van de hiel van de tele-hals.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    (Verder licht of topic)

    Veel fouten maken hoort nu eenmaal bij een hobby die nu ook niet de evidentie zelve is. Veel fouten op termijn maken zorgt voor een sneller leerproces dan zeker? Langs de andere kant is het ook wel een hobby waarbij geduld geen onbelangrijke factor is. Dus ik zou ook wel,iets meer de tijd pakken om fouten die je al eens bent tegengekomen beter aan te pakken (vooral lakken is daar een goed voorbeeld van)

    Kwaliteit boven kwantiteit of zoiets

    On topic, zoals het er nu uit ziet is het verre van mijn ding. Maar een goei oefening in meten=weten ofzo?

    Doe zo verder ( maar dan wat trager, en denk ook even aan kleurstellingen en contrasten enzo, niet alles met een hals en strings is mooi, pun intented)

    Grtz

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Bij iedere gitaar die ik bouw zie ik steeds weer dingetjes die ik handiger had kunnen aanpakken of beter had kunnen doen, vooral in de afwerking.
    Euveltje bij mij is altijd de topkam. Bij een gibson-style topkam wil je de topkam mooi opgesloten tussen het kopfineer en de toets, maar wat ik deed was het kopfineer vlakken met de rest van de toets, dan moet je weer iets verzinnen om het rond de topkam mooi te krijgen. Oliedom.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top