Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Opname gitaar delay

  1. #1

    Standaard Opname gitaar delay

    Hallo,

    Heeft iemand ervaring met het opnemen van gitaren in cubase met betrekking tot delay.
    Ik heb een nummer waarbij ik een soortgelijke gitaren gebruik als onderstaand nummer.

    https://www.youtube.com/watch?v=ulDK9V5Znws

    Ik wil amplitube gebruiken om de delay te krijgen zoals de cleane gitaar. Nu weet ik dat de gitaar precies op de miliseconden goed ingesteld moet worden. Mijn project tempo is 120 bpm.
    Iemand misschien ervaring hiermee?

  2. #2

    Standaard

    Met Amplitube heb ik geen ervaring maar de delay vst plugins die ik ken hebben gewoon de optie om te synchroniseren met het project tempo. Daar zitten dan ook mogelijkheden als dotted 8 in etc. Heeft Amplitube dat niet?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Beetje afhankelijk van welke versie, maar in Amplitube 3 en 4 zit een tap-delay, zowel uitgevoerd als
    pedaal- als een rackvariant.

    - Klik 'link' (delaytijd wordt gekoppeld aan BPM)
    - Selecteer bij 'time' gewenste subdivisie, bijvoorbeeld dotted 8th (een 1/8 met een puntje erachter)

    Met een 'gewone' delay kan het trouwens ook prima, zie hier een calculator voor de benodigde
    delaytijd in msec. t.o.v. (project) BPM. Het resultaat is overigens precies hetzelfde...

    Succes!

  4. #4

    Standaard

    Bedankt ik zal het vanavond eens proberen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top