Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard Who needs you (Queen) fingerstyle

    https://www.youtube.com/watch?v=hg1WYz0Q3xA

    Who Needs you, written by John Deacon, from the News of the World album. Instrumental, for solo guitar.

    The News of the World record cover always stood out in my Nephew Ron's record collection. When I checked out the record so did the music. Queen being one of those extremely versatile band, I always enjoyed those studio cuts by Queen that were totally different to their live sound. Allthough this is a relatively simple tune, with only a few electric guitars overdubbed (certainly compared to songs like Good Company or Bohemian Rhapsody) it's also a very different style compared to their more standard material.

    Here everything is condensed to just one guitar, no singing. Allthough the original is played (except for some overdubs) on classical guitar, I chose to use the steelstring here.

    Enjoy!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Mooi. Vergeten nummer tussen al die classics op dat album.

  3. #3

    Standaard

    Helemaal top dit.

    Een van de weinige nummers waar ik het slagje goed vind passen. En goed is uitgevoerd.
    Je hebt er ook duidelijk plezier in en dat hoor je. (ik in ieder geval)
    Dubbele camera-opstelling is een mooie aanvulling op het geheel.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Verdorie Harald, heb je niets te de doen de hele dag of zo?
    Waar haal je de tijd vandaan om dit zo te oefenen.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Vanaf het eerste moment moest ik een beetje glimlachen bij dit nummer. Op de een of andere manier vind ik het een a-typische Harald nummer. Wat niets zegt over het spel, want dat is zoals gewoon weer uit de kunst. Oftewel, het ligt aan mij.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Prachtig album, prachtig nummer, prachtige uitvoering!

  7. #7

    Standaard

    Thanks!

    @Schrevel, staan ook wel erg veel juweeltjes op die plaat. My melancholy blues, It's Late, Spread your wings, All dead All dead en dan ook nog wat hits...

    @Woldhek is al een ouder arrangement. Nu weer eens opgepakt, licht getweaked, en door geoefend totdat ik het redelijk kon opnemen. Kwestie van een zondagje in de muziekkamer doorbrengen. Nu nog één of twee kleine tweaks, dan is het arrangement af. Weet niet hoeveel filmpjes ik deze ronde maak, maar het zal dan grotendeels ouder werk betreffen dat ik onder handen neem. Heb hoe dan ook genoeg andere dingen liggen die ik nog moet oefenen.

    @Joost, laat het nu al heel lang een favoriet van me zijn. Maar ik heb een brede smaak, heel breed.

  8. #8

    Standaard

    Mooie versie van een ondergewaardeerd nummer... Knap gedaan! Hulde.
    coverband 'Alle 13 '

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Baas! Respect, geweldig gedaan.

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top