Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31

    Standaard

    Ik heb de Pedalpro ook laten upgraden naar de laatste versie waarmee er een aantal nieuwe circuit boards in zijn geplaatst. De belangrijkste verbeteringen voor mij zijn de toevoeging van een uitgebreid analoog clean/drive preamp gedeelte en voor de compleetheid een extra DSP board met reverb/digitale delay. Verder zitten er een groot aantal subtielere verbeteringen zoals o.a. een 4 kabel methode, optische tremolo/volume en een apart regelbare amp out aansluiting (naast de stereo LR out) etc. Ik ga alleen in op de belangrijkste uitbreidingen, te weten de overdrive sectie en het digitale effectboard:

    Overdrive/distortion: Ik heb de unit nu 2x redelijk uitgebreid getest en ben vooral gecharmeerd van de uitgebreide mogelijkheden van het distortion board die Silicium/Germanium, JFet en Fuzz vervorming biedt. Binnen deze overdrives/distortion is er ook nog een een emphasis circuit te activeren waarmee bepaalde frequenties kunnen worden benadrukt. Tot slot is een 8 band equalizer achter geplaatst waarmee het met wat uitproberen eenvoudig mogelijk wordt om veel variaties aan overdrive sound te creëren die precies goed door een mix kunnen prikken. Ook de verschillende gain instellingen (ook in combinatie met de aparte boost) zijn zodanig regelbaar dat get geluid altijd gedefinieerd blijft. De drives kunnen ook cascade geschakeld worden.

    Reverb/delay: Het DSP board bevat reverb en delay waarbij de reverb qua klankkleur verassend veel lijkt op mijn Lexicon galm en bevat plate, hall, spring variataties. De delay varieert van single t/m 4x multitap en is heel bruikbaar en transparant. We mis ik extra variaties richting tape delay etc. Daarentegen heb je natuurlijk wel de analoge delay met modulatie die gewoon fantastisch klinkt maar die zat al in de Pedalpro voordat de upgrade werd uitgevoerd ;-) Ik heb wel begrepen van Max dat deze upgrades ook nog gaan komen. Het is duidelijk dat het DSP nog wat software upgrades moet hebben om wat veelzijdiger te worden maar voor basis live gebruik is het voldoende.

    Mijn conclusie is dat ik erg blij ben met de upgrade want hij kan nu echt als stand-alone unit gebruikt worden in combinatie met een mono amp of een stereo power-amp waarbij nog steeds de mogelijk is om extra effecten in de proef post loop te plaatsen (in de post loop wordt de DSP automatisch in bypass geschakeld). Ik gebruik hem momenteel nog steeds met mijn Ernst Flieck Traveller 2x50W eindtrap met EL34 buizen, 2x 212 Paul Lender speakerkasten en die combinatie klinkt erg goed. Tevens zit ik eraan te denken om hem samen met de Superdrive in de pre-loop op mijn Lex Bos Buddy amp te gaan gebruiken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 november 2016 om 18:29

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Verder zitten er een groot aantal subtielere verbeteringen zoals o.a. een 4 kabel methode, optische tremolo/volume en een apart regelbare amp out aansluiting (naast de stereo LR out) etc.

    Die losse amp out heb ik al lang ☺
    De jouwe was toch ook al geschikt voor de 4CM? Of heb je nu de loop voor de 4CM in ccombinatie met een beschikbare pre loop?

    Ik vind met name de uitbreiding met oa fuzz wel interessant.
    Die dsp voor delay en reverb....mwah, als ie mijn Eclipse kan vervangen misschien, maar anders niet.

  3. #33

    Standaard

    Je zou ook kunnen overwegen om alleen de overdrive/distortion modificatie te nemen. Die is echt een heel stuk uitgebreider dan het originele circuit (waar ik overigens ook al erg content mee was). Het is vooral de enorme variatie aan mogelijkheden in tone en dynamiek waar ik persoonlijk heel erg blij mee ben. De veelzijdigheid is dusdanig dat vrijwel iedere gitarist hier wel een goede basis neer kan leggen i.p.v. diverse overdrive/distortion pedalen te moeten kopen. Wat betreft andere effecten zoals compressor, wah, phaser en chorus/flanger, de VR Pedalpro klinkt nog steeds factoren beter dan al mijn andere analoge pedalen bij elkaar. Ik ben nog wel geneigd om voor een aantal presets een buizen preamp in de pre-loop te zetten om wat extra warmte toe te voegen maar beide (interne preamp vs buizen preamp) zijn gewoon goed.

    Grappig detail, ik zag in de manual dat het overdrive board door VR het "DDream" board wordt genoemd ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 november 2016 om 19:48

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Je zou ook kunnen overwegen om alleen de overdrive/distortion modificatie te nemen. Die is echt een heel stuk uitgebreider dan het originele circuit (waar ik overigens ook al erg content mee was).

    Dat is misschien nog wel wat.
    Ik gebruik de drive uit de pedalpro eigenlijk nooit.
    In combinatie met een preamp vind ik hem vrijwel altijd schel en dun, waar ik maar niet van af kom; het enige stukje in de pedalpro waar ik niet veel mee kan is de drive trouwens. Zonder preamp mis ik weer wat shaping mogelijkheid.

    Mijn pedalpro moet toch een keer uit elkaar, want mijn rotary encoder is gaar (vind ik al snel, maar ja), dus misschien meteen maar combineren :-)

  5. #35

    Standaard

    Dat is een scroll probleem en is bij mij tegelijkertijd verholpen samen met de nieuwe update. Ben wat dat betreft nog steeds behoorlijk blij met de fatsoenlijke support van VR.

    De shaping is inmiddels dusdanig uitgebreid dat het voldoende mogelijkheden zou moeten bieden om je amp te plezieren. Kom anders gewoon weer een keertje uitproberen, maken we er weer een ouderwetse forum meeting van ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 november 2016 om 22:17

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Hij is fijn he

    Ik speel er met veel plezier op/mee
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Dat is een scroll probleem en is bij mij tegelijkertijd verholpen samen met de nieuwe update.

    Je bedoelt dat die encoder wellicht niet gaar is, maar dat het een software issue is?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Kom anders gewoon weer een keertje uitproberen, maken we er weer een ouderwetse forum meeting van ;-)
    Goed idee!

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Hij is fijn he

    Ik speel er met veel plezier op/mee

    Ja, ik blijf versteld staan van de kwaliteit en mogelijkheden. Even los gezien van het feit dat alle apparaten wel iets hebben dat je zelf anders zou hebben gedaan is dit denk ik nog steeds het beste multi-effect apparaat op deze aardbol. Een dergelijke kwaliteit is bijna niet te evenaren...

    Jammer dat ie alleen leverbaar is in een 19" rack. Een beperkter analoog floor multi-effect met compressor, od/distortion, chorus, phaser, cry baby wah filter en de modulation delay of de DSP reverb/delay zou waarschijnlijk een breder publiek aantrekken. Alles met een vaste routing en een paar simpele draaiknoppen.

    Aan de andere kant, Dennis had ook wel een beetje gelijk want de huidige Pedalpro Ex versie biedt nu wel een prima one-in-all solution voor je favoriete buizen amp ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 november 2016 om 16:07

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Als voor een breder publiek gaat, moet-ie ook goedkoper en dan moet je idd gaan schrappen. Wat je dan precies schrapt is dan de vraag - ieder heeft zo zijn voorkeuren. Ga je dan voor de soort effecten die iedereen doet, of zet je er iets aparts bij om extra op te vallen?

    Ja, er zijn zeker zaken die ik ook anders zie. Kleine softwarematige wijzigingen kan je volgens mij wel aandragen. Dat heb ik ook gedaan en een aantal ervan zitten er nu ook in.

    Ik weet zeker als Dennis hem hoort, datie ook over stag gaat..
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #40

    Standaard

    Het is inderdaad een niche markt en volgens mij vooral interessant voor gitaristen die de hoogste kwaliteit effecten met hun amp willen combineren die hoorbaar een beter resultaat geeft dan een G-System, FX-8 etc. Analoog onverslaanbaar maar digitaal (DSP) is er nog wel een groeipad maar alle combinatie mogelijkheden zijn wel nu aanwezig: Je kunt met bijvoorbeeld altijd nog een Eventide H9 of iets vergelijkbaars in de digitale post-loop zetten als je hecht aan andere effecten zoals harmonizers etc. Zo heb ik zelf de Lex Bos buddy in de pre-loop en de Eventide Eclipse in de post-loop.

    Een upgrade van de original Pedalpro naar een Ex ligt er denk ik een beetje aan hoeveel je hecht aan een uitgebreid overdrive/distortion board en het feit dat alles nu volledig in 1 19" unit is gecombineerd.

    @Dennis, je altijd vrij om hem een keertje uit te proberen maar je zou dat waarschijnlijk nog beter bij VR zelf kunnen doen. Kan hij gelijk even zijn oordeel geven over de oorzaak van die encoder.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 15 november 2016 om 18:39

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top