Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ah zo, ja, ik kan me er iets bij voorstellen. Over de eindtrap van mijn soldano klinkt de drive van de normale pedalpro best ok. Over de eindtrap van mijn mesa iets minder; als je dat met een effectieve eq kunt regelen kan dat best interessant zijn.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ten eerste heb je meer kleurtjes drive bij de PPE en een Emphasizer aan het begin - voor de drive - waarmee je het karakter van de drive kan bepalen, en een EQ aan het eind waarmee je de overdriven sound kan shapen. Lijkt me sterk dat je hiermee niet op elke amp een mooie sound kan halen.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nee, nee, nee, ik wil het niet weten, en ik wil het niet horen!
    Dadelijk krijg ik weer gas ☺

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Hehehe
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #25

    Standaard

    Help me effe,
    Die Vintage Revolution werd een jaar of 3 terug gepresenteerd als het summum op effecten gebied met een vreselijk aanwezige demogitarist een een prettig aanwezige ontwikkelaar (Max?). Mooi product voor een nichemarkt maar na een paar maanden werd het rustig. Heel rustig. Laatste keer dat ik checkte was Max weer naar Italie vertrokken en alles suggereerde een "einde oefening". Jammer. Wat me echter het meest bijbleef was een ontzachelijk analoog is beter en digitaal altijd koud en kil verhaal als verkooppraatje. Ook prima. Gelul imho maar het past bij het concept en de marketing van het apparaat.

    Maar waarom zit ik dan nu ineens te lezen over digitale multitap delays en reverbs!? Wordt het summum van analoge effecten nu ineens voorzien van een digitale sectie!?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Max (idd) woont nog steeds in NL. Wat hij verder precies heeft gedaan in die tussentijd weet ik ook niet. Maar volgens mij werd het stil omdat Max hier gebanned werd.

    Het hoe en waarom van de DSP weet ik niet precies, maar ik kreeg de indruk dat de PedalProEx de versie is waarin een heleboel feedback van de PedalPro zit verwerkt. Om een totaal plaatje te leveren snap ik de keuze van digitale reverbs wel en ze klinken goed vind ik, zeker geen after-thought - nou ben ik ook niet zo allergies voor digitaal geluid en is smaak persoonlijk etc.

    Als je echt details wilt, kan je het beste even Vintage Revolution even emailen denk ik...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Maar waarom zit ik dan nu ineens te lezen over digitale multitap delays en reverbs!? Wordt het summum van analoge effecten nu ineens voorzien van een digitale sectie!?


    De ellenlange discussie destijds heb ik me een klein beetje aan me voorbij laten gaan, maar volgens mij is Max nooit allergisch voor digitaal geweest.

    De keren dat ik bij VR ben geweest, en ook in telefonische en email contacten heeft hij digitale fx altijd als een mooie aanvulling op analoog gezien.



    Wat ik me nog wel herinner is dat er velen nogal sceptisch waren over het apparaat, en dat is jammer, want het ding klinkt naar mijn mening geweldig, en met zeer weinig bijgeluiden. Mag ook wel voor dat geld, zo is het ook, maar toch.



    Zijn er dan geen nadelen? Jawel, voor sommigen zal de flexibiliteit van bv een axe fx meer aanspreken.

    En het opnemen in een rack setup is een bitch; aardlus all over the place, dus tel op iets meer moeite dan plug & play.

  8. #28

    Standaard

    Dear all,
    I am still here .. my kids are going to dutch schools and they are Dutch.

    There are some effects in the digital world that are essential and can not be reproduced by analogue circuits.
    Preamps, Distortion, Modulation should be analogue in my view.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    He's back!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Help me effe,
    Die Vintage Revolution werd een jaar of 3 terug gepresenteerd als het summum op effecten gebied met een vreselijk aanwezige demogitarist een een prettig aanwezige ontwikkelaar (Max?). Mooi product voor een nichemarkt maar na een paar maanden werd het rustig. Heel rustig. Laatste keer dat ik checkte was Max weer naar Italie vertrokken en alles suggereerde een "einde oefening". Jammer. Wat me echter het meest bijbleef was een ontzachelijk analoog is beter en digitaal altijd koud en kil verhaal als verkooppraatje. Ook prima. Gelul imho maar het past bij het concept en de marketing van het apparaat.

    Maar waarom zit ik dan nu ineens te lezen over digitale multitap delays en reverbs!? Wordt het summum van analoge effecten nu ineens voorzien van een digitale sectie!?
    Waarom denk je dat de Pedalpro er toen al een stereo post-fx loop in had? De manual rept o.a. over plaatsing van extra pedalen of DSP effecten. In mijn geval zit er dus een Eventide Eclipse voor sommige presets voor ca. 10% in gemixed. De Eventide is met name voor de langere of zeer complexere multi-delays die analoog niet te maken zijn.

    Best of both worlds ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 7 oktober 2016 om 00:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top