Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11

    Standaard

    Het klinkt mij ook niet echt als een extreme upgrade prijs voor een dergelijke unit.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nee, niet echt extreem natuurlijk.
    Als je bij wijze van een eq pedaal, een drive pedaal en een reverb koopt, ben je het tenslotte ook al kwijt.
    Ik gebruik de pedalpro drives eigenlijk nooit, omdat ik vind dat mijn amp dat beter kan. €600,- investeren in iets dat mijn amp dan nog steeds beter kan is dan weer zonde.
    Als ik nu nieuw zou moeten kopen, zou ik wel geïnteresseerd zijn in de EX, dat weer wel.
    Maar voor nu ga ik mijn (inmiddels 2 of 3x door max gemodde) pedalpro niet upgraden.

  3. #13

    Standaard

    De add-ons zijn denk ik wel heel erg bruikbaar. De laatste tijd speel ik voornamelijk weer mono met mijn Lex Bos Buddy amp i.c.m. een Superdrive en een Eventide H9 als effect apparaat. Dat klinkt al heel erg goed maar met een PedalPro klinkt het voor de analog pre-fx echt wel een stukje beter. De Ex zou hier met paramedische eq en reverb/delay zeker interessant kunnen worden...

    Alleen jammer dat het 19" blijft. Als VR een Pedalpro Ex in pedaal vorm zou maken dan zou ik waarschijnlijk direct die VR opnieuw aanschaffen ;-)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zou de "afkeer" van 19" een beetje psychologisch kunnen zijn? Als je een 2HE softcase met kabelvak hebt, neem je in 1 keer de pedalpro en controller mee over je schouder. Nauwelijks lastiger dan een pedalpro met footswitches in een bulletproof behuizing?

  5. #15

    Standaard

    Als je alle spullen in een rack hebt kan dat heel erg praktisch zijn. Maar als je met een losse amp speelt zit je altijd te zoeken waar je dat rack kunt plaatsen zodat het goed te bedienen is. De vorm factor is dan gewoon niet zo handig.

    Net zo min als veel losse pedalen overigens ook niet handig blijken, na verloop van tijd ga je die toch vaak op een pedal board plaatsen...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb een Midi controller (Behringer BCR02000) op mijn 'rack' staan waar de meest gebruikte parameters onder een knopje zitten.
    Je kan dan heel snel even wat tweaken. Voor minder dan 100,= op MP te halen.

    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Als je alle spullen in een rack hebt kan dat heel erg praktisch zijn. Maar als je met een losse amp speelt zit je altijd te zoeken waar je dat rack kunt plaatsen zodat het goed te bedienen is.
    Daarom zijn 4x12's zo fijn, dan staat hetgeen je er bovenop zet ergonomisch (bijna) goed ;-)
    Maar dan nog blijft het relatief lastig om parameters te wijzigen natuurlijk; dit doe ik dan eigenlijk ook nooit on the fly, maar het is in mijn geval eigenlijk ook nooit echt nodig geweest (als je het zaakje eenmaal goed hebt staan dan).

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb gisteren mijn PedalPro(Ex) weer opgehaald.

    Het klinkt geweldig! Die EQ maakt voor mij echt een wereld van verschil. De PedalPro heeft nog nooit zo mooi geklonken op mijn Mesa 2:90. Ik heb alleen nog gespeeld met de (nieuwe) presets van o.a. de drives en hoewel die voor mijn amp iets te boomy zijn, klinken ze na het tweaken van de EQ fantastisch. Ik heb zo lekker zitten jammen

    Goed, ik kan nog uren blijven doortikken, maar eigenlijk moet je het gewoon zelf horen en beleven.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Gebruik je de pedalpro dan zonder preamp? Met jouw triaxis zou je toch al best een leuke tweakability moeten kunnen hebben.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Voor de ombouw gebruikte ik de TriAxis als EQ
    Nu is dat niet meer nodig en met de nieuwe drives kan je een prima sound krijgen (voor mijn doeleinden) zonder externe pre-amp.
    Ik wil eerst even spelen zonder externe toeters en bellen om te kijken wat de nieuwe mogelijkheden zijn. Wie weet doe ik mijn TriAxis wel weg... (nah, denk het niet )
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top