Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Cool De nieuwe PedalProEx

    Na ik in (prive) gesprek was geraakt met @D3nnis werd het mij duidelijk dat Vintage Revolution aan een nieuwe PedalPro werkt, de PedalProEx. Ik heb inmiddels mijn unit ter ombouw aangeboden

    http://www.vintage-revolution.com/products/pedalpro-ex/
    Het gaat dus om hardware uitbreiding boven op de 'oude' PedalPro.

    De belangrijkste uitbreidingen zijn voor mij:
    - Sound shaping, diverse EQ's. Dit was bij mij altijd een issue omdat ik een power amp gebruik (zonder tone control). Nu hoop ik het geluid beter te kunnen afstemmen op mijn eindtrap/cab.
    - Overdrive/distortion. Veel nieuwe overdrive/distortion mogelijkheden. Ik ben heel benieuwd hoe dit voor mij gaat uitpakken. Het assortiment wordt aanzienlijk groter en gevarieerder.

    Er is ook nog een digitale (DSP) delay/reverb. Hoewel ik zeker weet dat deze goed gaat klinken, denk ik dat ik voorlopig nog even mijn G-Force er aan hou

    Als ik mijn unit terug heb en er wat mee heb gespeeld, zal ik hier weer wat posten.
    Laatst gewijzigd door obiwanjacobi; 26 september 2016 om 12:16
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #2

    Standaard

    Klinkt heel interessant. Wat kost een dergelijke ingreep?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Hmmm ja..... 600,= euro .... oh, well
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat ik binnenkort ook even contact met Max opneem. Had je de reverb/delay er wel bij besteld?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ja, het is een complete upgrade naar de Ex.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Er is ook nog een digitale (DSP) delay/reverb. Hoewel ik zeker weet dat deze goed gaat klinken, denk ik dat ik voorlopig nog even mijn G-Force er aan hou
    Ik speel nu vooral in combinatie met een Eventide Eclipse V4 die extra presets heeft van Italo de Angelo (ex-sound designer van Eventide). Die klinken fantastisch goed en heel diep (beter dan de G-Force of Lexicon G2).

    http://www.italodeangelis.com/it/eve...de_eclipse.asp

    Ik verwacht niet dat deze DSP uitbreiding dat zal kunnen evenaren. Maar Vintage Revolution heeft me tot nog toe wel iedere keer kunnen overtuigen van de ongelooflijk goede kwaliteit op effect gebied. Als ze een fx floor board zouden ontwikkelen a la fractal Fx8 dan blazen ze iedere competitie volledig van de kaart ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 26 september 2016 om 19:30

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Hmmm ja..... 600,= euro .... oh, well

    Holy crap!
    Dat is wel geld bovenop de toch al niet geringe prijs, en best wat meer dan het prijsverschil tussen de normale en de ex versie, namelijk 2x zo veel dan dit prijsverschil.
    Voor de reverb en delay zie ik het nog niet zo zitten. Die extra shaping misschien wel. Alhoewel, ik gebruik de drives uit de pedalpro nooit, klinkt toch nergens naar ☺

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Na ik in (prive) gesprek was geraakt met @D3nnis......

    Ja, euhhh, dat gaat zomaar niet! Vinden er hier potverdorie 1-2tje achter onze rug plaats? Mogen wij niet meelezen met de adviezen van D3nnis? Als dat op grote schaal zou plaatsvinden, zou dat wel eens het einde van GN kunnen betekenen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hahaha, wat voor advies wil je hebben joost?
    Ik gaf trouwens geen advies, want dat kan ik niet ☺

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Nu weet je het dan toch, Joost!?

    Er moet aardig wat verherbouwd worden om van een PedalPro een PedalProEx te maken - ik denk dat daar de kosten in zitten (allemaal handwerk). Er komen 4 nieuwe prints in en je krijgt een nieuw achterpaneel.



    Je kan natuurlijk ook overwegen om je PedalPro 2e hands te verkopen en een nieuwe PedalProEx te kopen...
    Laatst gewijzigd door obiwanjacobi; 27 september 2016 om 22:40
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top