Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    heeft iemand hier toevallig een tip hoe je de radio ontvangst kan verminderen van dit pedaaltje?
    Heb je lange draden? Je zou volgens mij een 100pf capje op je schakelaar van input FX naar massa kunnen leggen.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    heeft iemand hier toevallig een tip hoe je de radio ontvangst kan verminderen van dit pedaaltje?
    Hoog frequent instraling (dat is waar je last van hebt) kun je tegengaan door korte bedrading en goede afscherming. Een metalen kastje is wel een vereiste. Deze dien je ook met de afscherming te verbinden dan is instraling zo goed als onmogelijk.

    Aan de andere kant is niets onmogelijk, heb meegemaakt dat er geluid kwam uit een speaker met alleen een stukje draad.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    De boosdoener:
    Die eraf gehaald en hij is radioloos😜


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Zou m.i. niet mogen. De antenne is nu weg (en de mogelijkheid op batterijvoeding ook), maar er blijft mogelijk iets dat kan ontvangen als het signaal maar sterk genoeg is.

    Mocht je toch nog problemen krijgen, vervang dan eens de transistoren door de originele 2SC1815 i.p.v. 2N3904 die Newtone gebruikt. Mogelijk zijn die gevoeliger om RF te detecteren en kan dat al het verschil maken.

    Let wel op dat de pinnen een andere volgorde hebben.



    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    De boosdoener:
    Die eraf gehaald en hij is radioloos
    Dat is iig iets maar....zolang de draadjes in een gesloten metalen en geaarde behuizing zit zou het geen probleem mogen zijn. Sluit de draadjes ook af met een Elco van 100uF en parallel daaraan een 10nF ceramische cap.

    Zonder een heel verhaal op te gaan hangen; in de ether bevinden zich draaggolven met een relatief hoge frequentie. Deze draaggolven zijn gemoduleerd met het te verzenden audiosignaal. Zou je zo'n draaggolf direct op je ingang aansluiten hoor je daar nagenoeg niets van omdat de frequentie ver boven de gehoorgrens ligt. Ook is er detectie nodig voor je iets van de modulatie kan waarnemen en detectie is wat er bij jouw plaatsvindt.

    Nu maakt het niet veel uit welke transistor je gebruikt omdat zowat elke transistor tegenwoordig hoog genoeg gaat om middengolf signalen te versterken. Deze band loopt van grofweg 500kHz tot 1.5 Mhz. Er zijn nauwelijk zenders over maar toch schijnt er nog wel wat te zitten, met name in de avond.

    Bottomline is dat deze HF signalen welke er nu eenmaal zijn doordringen in jouw schakeling. Dit kan ook gebeuren via je voedingslijnen. Is dat het geval dan is een LC filter in de voedingslijn mogelijk direct na binnenkomst in het kastje.

    De optie van Tabula is ook niet zo gek als het HF signaal daar zou binnenkomen. Al met al gewoon proberen en weten wat je doet.

    Het kan ook zijn dat de storing lokatie gevoelig is wat wil zeggen dat je er ergens anders wel eens helemaal geen last van zou kunnen hebben.

    Vroeger wel vaker radio's perfect afgeregeld en bij de klant thuis niet om aan te horen. Het bleek zelfs dat alleen een speaker en een stukje draad al genoeg was om geluid te produceren zo sterk was de instraling daar. De lokatie kan dus veel uitmaken.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Nu maakt het niet veel uit welke transistor je gebruikt omdat zowat elke transistor tegenwoordig hoog genoeg gaat om middengolf signalen te versterken.
    Eens hoor, maar de vraag is in hoeverre het er door komt. De parasitaire ingangscapaciteit speelt een niet onbelangrijke rol. En misschien verschilt die nog per fabrikaat.
    Je kunt immers ook deze parasitaire ingangscapaciteit gebruiken met een serieweerstand voor de basis om nog extra te filteren.

    Ik heb hier zelf een tubescreamer kloon (geen Newtone) met 2SC1815 torren en daar heb ik nog nooit een radiozender uit gehoord.

    Een extra weerstand in serie met de transistorbasis is dus ook nog een optie. De basis van de transistor los solderen en omhoog buigen, daar een 1kΩ weerstandje aan solderen en de andere kant van het weerstandje op de plaats waar de basis zat .

    Zo heb ik bv. ook platenspeler voorversterkers ontvangstvrij gekregen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Een ander vraagje: ik stoor me de laatste tijd eraan dat de volume boost van the screamer zo weinig is. ik kan hem hierdoor moeilijk combineren met mn andere drives die wel een flinke volume boost geven(sugar drive, box of rock)
    is dit normaal? zo nee is dit te fixen?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Het laatste pedaal in de keten bepaalt het volume. Alles ervoor geeft alleen maar meer gain en geen volumeverhoging. Dus als je tubescreamer voor een andere drive staat zal die niet meer volume geven.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Het laatste pedaal in de keten bepaalt het volume. Alles ervoor geeft alleen maar meer gain en geen volumeverhoging. Dus als je tubescreamer voor een andere drive staat zal die niet meer volume geven.
    ik bedoel dat ik 4 verschillende drives heb, als ik die per stuk aan of uit zet (true bypass allemaal) hebben ze een stuk meer volumeboost dan de ts.
    is er iets mis mijn mijn ts? of zijn alle ts808 zo ?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    In principe moet een TS (achtige) prima in staat zijn om het volume tot flink boven unity gain terug te brengen,
    ook met de gain (nagenoeg) dicht ... De volume pot is (meestal) een 100k 'bleed to ground' variant, dus daar
    zou je vrij eenvoudig aan kunnen sleutelen. Maar nogmaals, in beginsel zou dat niet nodig hoeven zijn ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top