Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ik doelde op de gt-8 van edje kadetje...
    Kris

  2. #32

    Standaard

    Dank stoffel en Janvrm

    Misschien een back-up en dan een factory reset. Ik kan niet zoveel verliezen. Hij staat nu werkloos te wachten op een oplossing, terwijl ik mijn oude GP100 weer gebruik. De Gt-8 was ooit gekomen als back-up daarvoor, maar heeft toen de nummer 1 positie wel overgenomen. Na de break down probleemloos weer teruggegaan naar GP100.

    Toch wel fijn als de gt-8 het weer zou doen.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ik ben benieuwd...
    Kris

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Factory reset had ik al eerder gedaan. Loste niets op. Calibreren ook niet. In feite werkt alles naar behoren behalve de drukknop van het pedaal en de midi. Maar het laatste ligt waarschijnlijk aan een of andere instelling op de laptop, niet aan de GT-100.
    kan ook aan de midi kabel liggen, ik had uiteindelijk de beste ervaring met een USB/midi kabel van Roland UM-ONE MIDI interface in combinatie met mijn GNX. goedkopere kabels leverden vaak toch verbindingsproblemen op

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    kan ook aan de midi kabel liggen, ik had uiteindelijk de beste ervaring met een USB/midi kabel van Roland UM-ONE MIDI interface in combinatie met mijn GNX. goedkopere kabels leverden vaak toch verbindingsproblemen op
    Bij de GT-100 is dit een eenvoudige usb kabel. Je kan eens een andere proberen, maar daar zal het niet aan liggen...
    Kris

  6. #36

    Standaard

    Na een weekje aan de slag te zijn geweest met de GT-100 moet ik zeggen dat hij me wel bevalt.
    In vergelijking met de GT-8 zijn de pluspunten:

    -Tera Echo
    -Accel functie (naar mijn smaak het leukste is de "warp" functie, de rest is te synthetisch)
    -chorus is iets minder dominant in volume wanneer je het inschakelt
    -overdrives zijn beter, wil niet zeggen dat het goed is...kan nog beter
    -algehele bediening is allemaal wat makkelijker
    -werkt uitstekend met 4 kabelmethode, nog minder tonesuck dan GT-8.
    -weergave van effecten in display in manual mode, met 1 nadeel (zie onder)
    -dat de phrase looper kunt omzetten als extra stomp, accel of CTL.

    De minpunten:
    -na pakweg 8 jaar hadden de amp-models echt wel beter gekund + wat meer mogelijkheden
    -de display in manual mode zou beter zijn dat je de geprogrammeerde effectnaam zou zien bij FX1 en FX2
    -minder zijn geworden: flanger, phaser, pitch shifter (en mogelijk nog wat meer van dat soort effecten, heb ze allemaal nog niet intensief geprobeerd). Ik vind ze allemaal wat meer 'fizzy'....maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
    -dat er nog steeds geen dubbele aansluiting is voor een SUB CTL en een input apart voor een expressiepedaal. Juist omdat het assign-systeem van Boss voor mij een van de algemene pluspunten van het apparaat is.
    -de stomps staan net iets te ver uit elkaar als het gaat om het dubbel intrappen voor het inschakelen van tuner en manual mode. Die functies heb ik nu toegekend aan een zelfbouw SUB CTL omdat ik bij live spelen niet wil hebben dat ik mistrap.

    Het probleem van de wah die door intrappen niet inschakelt heb ik opgelost door een PEDAL FX-assign te geven aan de CTL-knop alleen voor de patches waarvoor ik de wah nodig heb. Dit nadeel geeft toch weer het kleine voordeel dat je de wah niet per ongeluk intrapt bij het gebruik van het volumepedaal.

    Al met al wel een verbetering, alleen niet spectaculair als je het verloop van tijd tussen GT-8 en GT-100 relativeert.

    Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen die beide apparaten onder de voeten hebben gehad.....

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik kom van een GT3 hehe dus sorry

    Maar deel wel je verbazing over de verbazingwekkend weinig geboekte vooruitgang op t gebied van modelling. Het klinkt erg matig.

    Heb 'm gisteren voor de 2e keer bij n relatief groot optreden in n relatief grote zaal gebruikt, rechtstreeks over de PA, en afgaande op de monitoren klonk t redelijk. Niet spectaculair. Zoals eerder gezegd ja dit mijn laatste Boss multi. Volgende wordt een Line6

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik kom van een GT3 hehe dus sorry

    Maar deel wel je verbazing over de verbazingwekkend weinig geboekte vooruitgang op t gebied van modelling. Het klinkt erg matig.

    Heb 'm gisteren voor de 2e keer bij n relatief groot optreden in n relatief grote zaal gebruikt, rechtstreeks over de PA, en afgaande op de monitoren klonk t redelijk. Niet spectaculair. Zoals eerder gezegd ja dit mijn laatste Boss multi. Volgende wordt een Line6
    Ik heb er veel reviews over gelezen en stel dan vaak vast dan mensen Line6 thuis beter vinden en de Boss op het podium beter, zeker in combinatie met de 4cm is de Boss betrouwbaarder. Als je zonder versterker wil spelen, probeer dan het volgende eens uit: a) speakersims uitzetten b) twee DI's met speakersimulatie (bijv. Palmer heeft goeie) voor stereo aan je 2 outputs koppelen. Dit schijnt veel echter te klinken dan rechtstreeks vanuit de Boss te gaan.

    Ik zou overigens bij het rechtstreeks spelen over een PA geneigd zijn dan maar meer te investeren in een Kemper of Axe FX.

    Overigens bevalt de Boss GT-100 in combinatie met pedalen met de 4cm ook goed. Gisteren getest en totaal geen ruis, brom of wat dan ook! En dan heb je wel het geluid van een echte buizenversterker erbij.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ja qua effecten icm 4cm hoor ik goede verhalen idd. Heb thuis al een Fractal en ga voorlopig niet weer naar andere of soortgelijke prijsklasse kopen voor op podium. Gewoon nog even tweaken

    Wat bedoel je overigens precies met 'betrouwbaarder'?

  10. #40

    Standaard

    Herhaaldelijk gelezen dat Line 6 met 4cm allerlei problemen geeft: ruis, tonesuck, etc. Of dat zo is kan ik niet beamen, heb het ook maar van "horen lezen". .

    Tweaken jazeker! En als je van plan was te blijven spelen over een PA, zou ik het 2x DI experiment eens proberen. Succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top