Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: Hulp bij opnemen

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    De opmerking over basissounds die goed moeten zijn, ben ik het helemaal mee eens. Het is niet verplicht om elk kanaal te eq'en of te compressen. Ik gebruik een focusrite red plugin compressor met milde settings op mijn masterbus, en voor de rest krijgen veel kanalen geen compressie meer. Deze manier geeft veel gevoel van dynamiek en een coherente sound. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier van werken, maar voor mij werkt dit goed. Wat overigens ook een goed boek is om te lezen is: "Mixing Secrets" van Mike Senior, van de Focal Press.

    Robin.

  2. #22

    Standaard

    Ja idd de basissound moet al heel goed zijn. Ik denk dat ik daar wat meer tijd in ga steken. Nu is het veelal inloggen en spelen om mijn creatieve proces niet te storen. Want als ik inspiratie heb moet het er op. Soms vind ik het hele opnameproces killing voor creativiteit.....

  3. #23

    Standaard

    Dat is heel herkenbaar.

    De kunst is dan ook om een opnamekwaliteit te bereiken die zo goed is dat hij je niet stoort, zonder dan je daarvoor handelingen moet verrichten die niet direct met het vastleggen van tracks te maken hebben. Dáár zit 'm de grote toegevoegde waarde van DAW-templates en interfaces met meer inputs dan je strikt genomen nodig hebt. Dus maak er een als je dat nog niet gedaan hebt.

    Idealiter heb je een interface waarop je alle instrumenten die je inspeelt permanent tegelijk kunt aansluiten. Dan zet je eenmalig de recording levels goed en kun je snel werken.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Een kennis van me is professioneel producer, en die gebruikt tijdens mixen zo weinig extra effecten. Ik denk dat een goede basis sound en levels van je kanalen al 60% van n goed eindresultaat is, dan EQ nog eens 30% en de overige 10% komt van effecten die de finishing touch geven (reverb, compressie, delay etc)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Mixing engineer's handbook 2e editie.
    Is gratis te downloaden.

    Alles info die daarin staat klopt, en staat buiten discussie.
    Ander voordeel...je weet meteen meer als Graham.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top