Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 140
  1. #31

    Standaard

    Zie dat je open stookt.
    Mag ik een pappa opmerking maken?
    Zorg je voor een goede stofafzuiging als je schuurt en zo, dit om stof explosie te voorkomen!

    Maar verder zoals in Oud Heverlee, geen sluikstook natuurlijk.
    Verder in goed Vlaams: keep up the good work.
    Vriendelijke groet, Gus






    (Sorry, beroepsdeformatie)

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    Ik denk dat Festool meer iets om te overwegen is als je fulltime meubelmaker bent, anders is het overkill.
    Sommige mensen genieten van dure gitaren, anderen van duur gereedschap
    Er zijn écht veel hobbyisten die een overkill aan gereedschap hebben. In mijn omgeving tenminste.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Sommige mensen genieten van dure gitaren, anderen van duur gereedschap
    Er zijn écht veel hobbyisten die een overkill aan gereedschap hebben. In mijn omgeving tenminste.
    Oh zeker. De vader van een vriend van me koop alleen maar festool, terwijl hij amper klust en ook geen hobby heeft waar hij dat echt voor nodig heeft. "Het moet gewoon goed zijn". Ach, ieder z'n ding!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  4. #34

    Standaard

    Achja, soms heeft het zin om een goeie tool te kopen (meer koppel/toeren, strakkere marges, etc. etc.). Soms wil je gewoon iets dat werkt en verder niks, voor het lompe werk vaak goed genoeg (slijptol oid). Een bovenfrees lijkt me meer in de eerste categorie vallen, maar investeer inderdaad wel in goeie bitjes! Dat scheelt echt heel veel.

    Ik heb 2 keer TV Jones pickups gekocht, een keer bij Haar guitars en een keer hier. Haar werkte niet echt mee, duurde lang en kreeg uiteindelijk nog de verkeerde pickup ringen ook. Kreeg de indruk dat het hem weinig kon schelen. Die Duitse webshop was een stuk beter.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Zie dat je open stookt.
    Mag ik een pappa opmerking maken?
    Zorg je voor een goede stofafzuiging als je schuurt en zo, dit om stof explosie te voorkomen!

    Maar verder zoals in Oud Heverlee, geen sluikstook natuurlijk.
    Verder in goed Vlaams: keep up the good work.
    Vriendelijke groet, Gus
    No worries Gus, de ruimte is redelijk groot, stoofke is redelijk klein en zo'n fijn schuurstof dwarrelt er niet rond. Maar toch bedankt voor de bezorgdheid!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    Zelf niet veel ervaring mee maar een goede vriend van me wel. Beetje de Rolls Royce onder het gereedschap, over het algemeen heel goed spul maar ook HEEL duur. Bij sommige apparaten ben je ook gelimiteerd tot Festool accesoires, hun afkortzaag werkt bijvoorbeeld met een afwijken zaagbladdiameter die alleen festool maakt. Let daar op, ook voor festool zaagbladen en frezen betaal je de hoofdprijs.

    Ik denk dat Festool meer iets om te overwegen is als je fulltime meubelmaker bent, anders is het overkill.
    Ok, ik ken het merk niet maar had via via ervan gehoord. De prijzen liggen inderdaad wat hoger als de doorsnee merken, maar ik ben van mening dat de bitjes het belangrijkste onderdeel zijn, de frees moet gewoon zijn werk doen en dat zullen ze allemaal wel doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Achja, soms heeft het zin om een goeie tool te kopen (meer koppel/toeren, strakkere marges, etc. etc.). Soms wil je gewoon iets dat werkt en verder niks, voor het lompe werk vaak goed genoeg (slijptol oid). Een bovenfrees lijkt me meer in de eerste categorie vallen, maar investeer inderdaad wel in goeie bitjes! Dat scheelt echt heel veel.

    Ik heb 2 keer TV Jones pickups gekocht, een keer bij Haar guitars en een keer hier. Haar werkte niet echt mee, duurde lang en kreeg uiteindelijk nog de verkeerde pickup ringen ook. Kreeg de indruk dat het hem weinig kon schelen. Die Duitse webshop was een stuk beter.
    Merci voor de webshop tip! Ziet er goed uit!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Thomann verkoopt ze ook. Lijkt duurder, maar zij verzenden gratis en die andere shop rekent daar 19 EUR voor.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Alright, update. De belaire gaat even de ijskast in. Ik ga beginnen met iets wat haalbaarder is voor een eerste bouw en dat wordt een LP junior DC.

    Die staat ook al even op mijn verlanglijstje en aangezien ik momenteel geen P90 gitaar meer heb is dat een reden te meer om in die richting te gaan. De mallen zijn ondertussen al toegekomen maar ik wacht nog steeds op een zending van Guitarsupplies (besteld op 19 december ). Het hout ligt al een paar maanden te wachten maar na volgende week begin ik eraan. Eerst nog een weekje de bergen in.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    maar ik wacht nog steeds op een zending van Guitarsupplies (besteld op 19 december ).
    Heb je John al gesproken? Kan toch niet zijn dat je nog steeds niets weet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Heb je John al gesproken? Kan toch niet zijn dat je nog steeds niets weet?
    Ik ben via Facebook in contact. Daar wordt wel snel gereageerd itt e-mails.
    Hij gaat het vandaag op de post doen, ik ben benieuwd.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Gisteren eindelijk begonnen aan een Les Paul Junior DC (mod, gelieve topic titel te wijzigen).

    Ik heb de body blank al verzaagd. Deze moet nog op de juiste dikte geschaafd en gelijmd. Ik heb wel de indruk dat het nogal een zwaar stuk hout is. Dat zal betekenen dat ik ofwel de body reduceer tot 35-40mm ofwel de body chamber. Op hoeveel zou een DC junior body moeten uitkomen als ik het totale gewicht van de gitaar onder de 3.6kg wil houden?

    Verder heb ik mij gisteren nog wat vertrouwd gemaakt met het gereedschap van mijn schoonvader en heb ik met de restjes mahonie van de bodyblank een simpele gitaarstandaard in elkaar geknutseld. Deze moet ik nog in de olie zetten.

    Daarnaast ook nog een karretje voor mijn AC30 in betonplex in elkaar gefabriekt. Hier moeten nog wielen onder en dan is die ook klaar.

    Edit: Ook nog even vermelden dat GuitarSupplies alles mooi heeft opgelost. Het heeft even op zich laten wachten, maar uiteindelijk is alles in orde gekomen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top