Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 140
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Vandaag begonnen met de body template.

    aftekenen:


    uitzagen:


    en na wat schuurwerk om alles mooi haaks te krijgen:


    Morgen maar eens kijken of we deze template mbv een kopieerfrees kunnen kopieren om de body-cavities uit te frezen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    De bovenfrees moet nog aangekocht worden - dat wordt een kerstkado samen met mijn schoonvader. Iemand tips voor een goede bovenfrees? (budget 250-350€)

    Ondertussen is mij wel opgevallen dat mijn MDF mal niet helemaal symetrisch is, met name in de taille van de gitaar. De tekening zal toch niet helemaal correct geweest zijn, dus daar moet nog wat aan bijgeschuurd worden.

    In de meantime wel al een bestelling geplaatst bij guitarsupplies voor fretmateriaal, bindings, brug en tuners. Ik heb ook maar een ingezaagde toets gekocht, dat vind ik nu nog iets te tricky om zelf te doen.

    Heb ik enkel nog TV Jones powertrons nodig. Daarvoor ben ik al een tijdje de 2dehands sites in de gaten aan het houden, maar tot nu toe met heel wening succes (lees: geen). Dus ik vrees toch dat ik die nieuw zal moeten kopen. Heeft iemand hier een goed (online) adresje voor?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Voor dat geld kun je wel een leuke DeWalt, Makita of Metabo kopen. Bekijk veel reviews en filmpjes en probeer de machines allemaal een keer in de hand te houden, kijk wat voor jou goed werkt. Ik heb zelf overigens een Bosch groen bovenfrees, die zijn voor een zacht prijsje te krijgen en ik moet zeggen dat die ook prima voldoet hoor. Deze heb ik: http://www.freesmachineshop.nl/produ...pof1200ae.html . Er is ook de 1400, die heeft een klein stelwieltje aan de bovenkant voor het fijne afregelwerk, en dat is wel echt een bonus. Achteraf gezien zou ik die liever gekocht hebben.

    [EDIT] Koop dit soort spul trouwens niet bij de bouwmarkten, daar wordt je opgelicht, tenzij je toevallig een 25% korting deal weet mee te pakken, en dan is het nog maar de vraag. Hornbach is een uitzondering, die litten vaak een stuk lager. Online wordt ook veel aangeboden, en Amazon.de wil het ook nog wel eens een stukje goedkoper aanbieden, zelf goede ervaringen mee.
    Laatst gewijzigd door KoenB; 22 december 2016 om 13:55
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Vergeet ook vooral niet te investeren in degelijke freesbitjes. Daar ben je ook wat geld aan kwijt. Zelf heb ik er gekocht bij JVL-europe. Die werkten veel aangenamer dan die van Hubo/Brico.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik heb ook zo'n bosch 1200 geloof ik, prima ding. JVL bitjes zijn idd beter dan standaard meuk. ik heb nog een powertron (no brackets) te koop indien interesse, laat me even weten op fb

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik heb nu meerdere frezen gehad maar heb nu een oude Makita frees waarbij je de frees met een draairing in de base laat zakken en een pistoolgreep. Ik wil zelf nooit meer iets anders.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik heb nu meerdere frezen gehad maar heb nu een oude Makita frees waarbij je de frees met een draairing in de base laat zakken en een pistoolgreep. Ik wil zelf nooit meer iets anders.

    die heb ik ook, zeer goed, onverslijtbaar, alleen... is de mijne uiteindelijk toch gesneuveld. Wel erg krachtig. Ik werk tegenwoordig liever met zo'n lichtere Bosch, minder geweld.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Voor het lichte werk heb ik een dremel trio achtige en het werk er tussenin een metabo waar helaas nieuwe lagers in moeten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ok, aangezien schoonpa ook graag wat meubeltjes etc maakt mag ze niet te licht zijn. Bedoeling is ook om een (semi-)vaste opstelling te maken op een freestafel. Iemand ervaring met Festool?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Ok, aangezien schoonpa ook graag wat meubeltjes etc maakt mag ze niet te licht zijn. Bedoeling is ook om een (semi-)vaste opstelling te maken op een freestafel. Iemand ervaring met Festool?
    Zelf niet veel ervaring mee maar een goede vriend van me wel. Beetje de Rolls Royce onder het gereedschap, over het algemeen heel goed spul maar ook HEEL duur. Bij sommige apparaten ben je ook gelimiteerd tot Festool accesoires, hun afkortzaag werkt bijvoorbeeld met een afwijken zaagbladdiameter die alleen festool maakt. Let daar op, ook voor festool zaagbladen en frezen betaal je de hoofdprijs.

    Ik denk dat Festool meer iets om te overwegen is als je fulltime meubelmaker bent, anders is het overkill.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top