Ik ga binnenkort beginnen aan de bouw van een eerste gitaar. Om kort de situatie even te schetsen: ik heb nul ervaring met houtbewerking, maar door een nakende verhuis binnenkort wel een mooie werkplaats ter beschikking en gezond boerenverstand. Dus ik denk wel dat het moet lukken.

Ik wil een kopie maken van een Motorave Belaire.


Geen makkelijke eerste bouw, semihollow met een setnek met scarfjoint kop Maar ik vind het design helemaal te gek en nadat ik mijn Gretsch heb verkocht mis ik die bigsby toch wel

Wat ik wil: Bigsby, powertrons.
hout: mahonie body & nek en ebben toets

Aangezien er van die Belaire ook geen enkele tekening te vinden is ben ik vandaag met potlood en papier al aan de slag gegaan. Basis was mijn ES-335, daarvan heb ik de bovenste hoorn doorgetrokken tot tegen de hals en zo op het eerste zicht ben ik wel tevreden met het resultaat van deze eerste schets.

Mijn eerste werk wordt dus mallen maken, op basis van mijn eigen schetsen. Dat is al een behoorlijke uitdaging waar ik in de komende dagen mee zal starten. Moest er iemand toevallig toch een plan hebben van de gitaar hou ik me graag aanbevolen.