Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 140
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Dat is inderdaad een goeie controle!

    Scale is volgens de Motorave website 24.625" = 62.5475 cm van topkam tot brug.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Body tekening is klaar. Niet perfect, maar de verhoudingen lijken me te kloppen en met het blote oog ga je daar weinig van zien. (interesse in Indesign bestand of PDF --> PM)

    Nu enkel de headstock nog.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard Eerste bouw - Motorave Belaire

    Aha, de belaire. Een favoriet van ene josh homme

    Fraaie gitaar, veelzijdig ook denk ik.
    Veel succes, alle clichés zijn waar: meten is weten, geduld is een mooie deugd, lakken is a PITA, en bouwen is verslavend....

    Grtz

    Laatst gewijzigd door st.robot; 22 september 2016 om 21:48

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik zie op de website van Motorave dat de Belaire een losse back heeft ipv top. Iemand enig idee wat het idee daarachter kan zijn?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Rickenbacker doet het ook hoor, op de 300-reeks, Fender Telecaster Thinline van't zelfde. Gewoon een andere manier van bouwen (laat ook iets gemakkelijker een schouder-contouring of afgeronde bovenkant toe), ik denk niet dat er specifieke voor- of nadelen aan verbonden zijn.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Wat mr fingers zegt. Zeker bij een Rickenbacker geeft het de mogelijkheid om de randen af te ronden en bij sommige modellen het staartstuk dieper te verwerken.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ondertussen is het hout al binnengekomen. 2 flinke balken mahonie, ebben toetsen en ebben fineer voor de kop. (Met dank aan Masave hout). Het hout ligt al in het hok op plankjes, kan het nog wat verder drogen.

    First things first: ons nieuw appartementje in orde maken en een andere job landen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    First things first: ons nieuw appartementje in orde maken en een andere job landen.
    Job & appartement: Check & check!

    Bigsby is ook al binnengekomen. Ik heb een b7 voor weinig op 2dehands.be gevonden, altijd leuk!

    Binnenkort starten met de mallen, maar eerst nog een goede tekening van een vergelijkbare hals zoeken (volgens mij is een ES-335 met hals-body verbinding op de 19de fret hetgeen ik zoek).

  9. #19

    Standaard

    Het wordt een huzarenstukje. Voor zover het Vlaams daarin niet voorziet: topkunst dan maar, of topprestatie.

    Ik heb altijd nog de stille wens een Cort sunset II te kunnen kopen, omdat de Gretsches die ik graag zou willen hebben buiten het budget vallen.

    Belair is een auto die mijn vriendje heeft. Ik hoop op betere schokdempers voor jouw gitaar. Geintje.
    Maar ik ben nieuwsgierig genoeg om dit project te gaan volgen.

    Het jagen op de goede onderdelen is al begonnen, begrijp ik? Een heel bemoedigend gegeven.
    Vriendleijke groet, Gus

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Thanks Gus, de onderdelen-jacht is al stilletjes begonnen ja, kwestie van de uitgaven wat te spreiden.

    Dat is ook wel het makkelijkste gegeven, helaas kunnen bouwskills niet aangekocht worden...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top