Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard Iemand ervaring met het inkorten van de pootjes van een Gibson Burstbucker Pro?

    Kocht een setje Burstbucker Pro's ter vervanging van m'n cheapo Aliexpres PAF pickups. Helaas, ze passen niet, de pootjes/voetjes zijn te lang. Geen zin om in de body te hakken of te routen, want die is ter plekke al aan de dunne kant. Dus wil eigenlijk de pootjes inkorten zonder dat ik het hele element/bodemplaat demonteer. Iemand daar ervaring mee? Alle tips en hulp welkom.

    [IMG][/IMG]

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    De metalen poot op de luiste lengte afzagen, een gat erin boren en draad tappen. In het onderste deel ook een gat boren en weer aan het bovenste deel vastschroeven. Maar dat zal niet zo kort op elkaar kunnen als de bovenste. Maar wellicht door te lijmen in plaats van te schroeven wel.
    Laatst gewijzigd door Pter; 19 september 2016 om 18:41

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Eerst juiste lengte bepalen, dan recht buigen, nieuw gaatje boren en op de juiste lengte haaks zetten. Daarna overtollige lengte eraf knippen, slijpen of drevelen.

    Ik heb er geen ervaring mee.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Om de bodemplaat met de te lange pootjes veilig te kunnen buigen en boren moet je die toch los halen en los solderen?

    Dus ALS dat kan qua hart op hart afstanden van bestaande gaten en zo, zou je de bodemplaten ook kunnen verwisselen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    De metalen poot op de luiste lengte afzagen, een gat erin boren en draad tappen. In het onderste deel ook een gat boren en weer aan het bovenste deel vastschroeven. Maar dat zal niet zo kort op elkaar kunnen als de bovenste. Maar wellicht door te lijmen in plaats van te schroeven wel.
    Als ik je goed begrijp stel je voor een las te maken tussen twee losse pootjes? Eigenlijk een stukje metaal ertussenuit halen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Om de bodemplaat met de te lange pootjes veilig te kunnen buigen en boren moet je die toch los halen en los solderen?

    Dus ALS dat kan qua hart op hart afstanden van bestaande gaten en zo, zou je de bodemplaten ook kunnen verwisselen.
    Heb ik ook aan zitten denken. Dat zou de beste oplossing zijn (behalve dan ze te koop zetten). Er zijn zelfs losse bodemplaten te krijgen met korte pootjes, alleen ben ik niet zo'n held in het demonteren van zulk spul. Laat staat het weer in elkaar zetten... ;-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Eerst juiste lengte bepalen, dan recht buigen, nieuw gaatje boren en op de juiste lengte haaks zetten. Daarna overtollige lengte eraf knippen, slijpen of drevelen.

    Ik heb er geen ervaring mee.
    In theorie zou het zo moeten werken. Ik maak me alleen zorgen over het mooi haaks buigen van de verkorte pootjes, omdat er dan best veel kracht op de hele behuizing komt te staan. Maar wie weet is er een slimme truc om het toch te doen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kostwinner Bekijk bericht
    Als ik je goed begrijp stel je voor een las te maken tussen twee losse pootjes? Eigenlijk een stukje metaal ertussenuit halen?

    Ik heb even een tekening gemaakt

    http://free upload image

    Bij optie 1 haal je er een stuk tussenuit en lijm/kit je het tussenstuk weer terug.
    Bij optie 2 schroef je het geheel aan elkaar, nadeel is dan dat het element +/- 1.5 mm verschuift tov de pootjes.
    Bij optie 3 lijm of kit je het geheel weer aan elkaar zonder het tussenstuk met het nadeel dat ook hier +/- 1.5 mm verschuiving van het element is of je moet van de gaten een sleufgat maken dat je daarmee nog wat kunt schuiven.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Je kan de pootjes volledig tegen de pu afzagen. dan een plaatje aluminium tegen de bodem lijmen met epoxy, dat plaatje laat je uitsteken aan beide zijden en tap daar draad in. Eventueel nog een spacer tussen om het plaatje en de bodem van de pu om op dezelfde diepte te krijgen als bij de originele pu's.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem met een set pickups en ben tot de conclusie gekomen dat de makkelijkste oplossing is om pickups te zoeken met korte pootjes. Het wordt een gekloot van niets en er kan van alles fout gaan wil je ze toch passend maken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top