Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Bas weer oppakken: Fender American Standard Jaguar Bass?

    Beste bas-experts,

    ik ben voornemens het bassen weer te gaan oppakken en ben daarom weer op de markt voor een goede basgitaar. Ik heb vroeger al eens een Squier P-bas gehad, leuk ding, maar ik beschik nu gelukkig over de middelen om een wat serieuzer model aan te schaffen

    Ik ben alleen bekend met Fender en Ibanez bassen, en Fender gaf mij altijd het idee wat meerzijdiger te zijn dan Ibanez (qua te spelen muziekgenres), en dan vooral de P-bass. Maar mijn oog is gevallen op de Fender American Standard Jaguar Olympic White, en laat ik zeggen... veeeeeel GAS nu.



    Ik heb gelezen dat hij qua sound een beetje tussen de P en J bassen inhangt, daar hij beide elementen heeft. Nu ben ik geen beginner, maar ik heb ook nog niet zo'n verfijnd gehoor dat ik bijvoorbeeld een J-bass herken uit een rij baslijnen, dus heel kritisch ben ik niet..
    Was gewoon benieuwd of de forummers hier ervaring hebben met dit ding?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Nou ken ik deze specifieke bas niet maar de combi van J&P elementen natuurlijk veel voorkomend. Zelf vind ik dat een fijne combi, zeer veelzijdig en ik kan me voorstellen dat alle knopjes en schuifjes op deze jaqbas nog meer opties geven. Uiteindelijk is er natuurlijk maar één antwoord... testen!!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Heya! creme wit! Das al reden genoeg om deze aan te schaffen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top