Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    dunlop jazz 3 , die kleine. en dan t liefst de ultex want die gaan ook t langst mee
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    dunlop jazz 3 , die kleine. en dan t liefst de ultex want die gaan ook t langst mee
    Yup, hier ook. Raak ze wel snel kwijt. De 3,5 chickenpick is ook erg fijn.
    Mwa...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Zo belangrijk dat ik voor verschillende instrumenten verschillende plectra gebruik.

    Speel mijn flatpick instrumenten (mandoline, gitaar) met de Wegen M-150
    http://www.wegenpicks.com/#mserie

    Banjo daarentegen met fingerpicks>
    Deze http://www.thepickshoppe.com/index.p...roducts_id=261

    of, afhankelijk van de 'brightness' van het instrument, deze http://www.thepickshoppe.com/index.p...roducts_id=262

    Voor duim in beide gevallen dan deze (Calico Medium):
    http://www.thepickshoppe.com/index.p...roducts_id=220

    En op de Dobro (dezelfde fingerpicks als op de banjo) deze (Medium):
    http://www.thepickshoppe.com/index.p...roducts_id=219


    Alles voor de klank!
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Ik speel het liefst met een duimplectrum.
    Omdat ik dan een vinger extra vrij heb om mee te tokkelen, maar eigenlijk vooral omdat ik gewone plectra voortdurend uit mijn vingers laat glijden
    Omdat veel winkels ze niet op voorraad hebben bestel ik ze maar bij Thomann, Zookies M20.

    Voor gewone plectra is het het leukst om ze uit rare materialen te knippen.
    De stevige halfdoorzichtige plastic bakjes die vroeger in pakken wasmiddel zaten waren perfect. Maar ook flippo's waren geinig, alleen kwam daarvan wel je gitaar onder het witte stof te zitten wat nog statisch was ook.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    dunlop jazz 3 , die kleine. en dan t liefst de ultex want die gaan ook t langst mee
    Precies hetzelfde in mijn handen. De ultex (tot voor kort) op 1, dan de zwarte en dan de rode. Maar kijk uit, want in veel muziekzaken flikkeren ze alle zwarte, of rode Dunlop Jazz III plectra in 1 bakkie. Lijkt logisch, maar ze worden gemaakt in drie verschillende puntscherptes. Het verschil is klein, maar zeer zeker merkbaar. En ik ga alleen voor de meest spitse variant. Ik weet trouwens niet of ook de ultex versie in meerdere scherptes komt. Ik heb ooit zo'n zakkie van 30 stuks gekocht en die hadden logischerwijs allemaal de door mij gewenste scherpte. De laatste zit nu in mijn broekzak. De rest kwijtgeraakt in de loop der jaren.

    Ik denk dat ik toch weer terugga van de ultex naar de zwarte. Het zal wel tussen mijn oren zitten, maar voor mijn gevoel hebben die zwarte een iets warmer geluid en een vollere attack. Iets dat ik overigens alleen maar waarneem als ik onversterkt een beetje zit te 'noodlen'.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16

    Standaard

    Op zich maakt het me niet uit zolang ze maar de juiste vorm hebben voor me (de "standaard" vorm voor mij) en tussen de 1 mm en 1.5 mm zijn.
    Gebruikte jarenlang de zwarte Dunlop nylon 1 mm standard pick voor elektrisch nu al jaren de Gibson standard XH pick (rond de 1.2 mm). Kreeg eens een honderd tal voor niks, dus vandaar :-)

    Acoustisch wil ik dunner voor strumming rond de 0.7 mm, zelfde formaat.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    dunlop jazz 3 , die kleine. en dan t liefst de ultex want die gaan ook t langst mee
    bij mio voor de atttack en de dynamiek maar ook niet altijd
    bv 1mm zwart nylon dunlop perfect om te trippelen op hoog tempo (funkymannnn!!)
    Nu ik wat minder speel, grijp ik wat ik toevallig tegenkom

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    vroegah: van die grote driehoeken in heavy grade Tegenwoordig is m'n favoriet de Jim Dunlop Big Stubby 3 millimeter.. die flubbert niet bij snelle up en down strokes en kan ik ook mee bassen...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik speel de laatste 30 jaar alleen maar met die rode dunlops. Het mag ook zwart zijn maar die raken gelijk zoek. Ik koop elk jaar een stuk of 20 tegelijk en omdat ik van mijn vriendin, die ze uit de wasmachine vist, af en toe een handje terugkrijg is heb ik pot waar alles in zit, oud & nieuw, door elkaar. Hoe ouder, hoe ronder de punt want ze slijten best snel.

    Allemaal uit de wasmachine, ze spaart ze op en dan zet ze er een foto van op FB. Maar goed...

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20

    Standaard

    De Wegen M150 (zie post van RB1) blijft favoriet. En dan de witte. Die zie je tenminste als ze op het podium vallen. Ik heb er nu weer 6, ze zitten per drie in een zakje. Dacht dat ik ze kwijt was, nieuw gekocht, doken de oude weer op. Daarvoor zo'n 10 jaar met 1 zo'n plectrum gespeeld. De andere twee weggegeven. Maar uiteindelijk toch kwijt geraakt. Ik ben ook niet zuinig op mijn spullen, tsssk!

    Die Dunlop's, de kleine paarse stubby's van 3 mm, vond ik vroeger voor elektrisch te gek. (op akoestische gitaar vrij beroerd trouwens) Maar het zelfde probleem als die rode van Pepe, als ze nieuw zijn zit er een spitse punt aan wat heel fijn is. Die slijt alleen heel snel af. Echt heel snel bij die dikke dingen. Kwestie van een uurtje of wat spelen... En zonder die punt zijn ze gelijk net wat minder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top