Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    De Ibanez Steve vai plectrum. Die dure boetiek plectrums zullen zeker beter zijn. Zolang ik hier mijn kuntsje mee kan doen voel ik weinig drang om die dingen uit te proberen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik speel de laatste 30 jaar alleen maar met die rode dunlops. Het mag ook zwart zijn maar die raken gelijk zoek. Ik koop elk jaar een stuk of 20 tegelijk en omdat ik van mijn vriendin, die ze uit de wasmachine vist, af en toe een handje terugkrijg is heb ik pot waar alles in zit, oud & nieuw, door elkaar. Hoe ouder, hoe ronder de punt want ze slijten best snel.

    Allemaal uit de wasmachine, ze spaart ze op en dan zet ze er een foto van op FB. Maar goed...

    Als jij een spitsere punt prefereert boven de door de tand des tijds afgestompte ronde plectra zou het geen gek idee zijn om over te stappen op de ultex variant. Slijt vrijwel niet. Als ik zie wat jij in je schaaltje heb liggen tel ik er niet meer dan 4 waar ik nog mee zou willen spelen. De rest ging de vuilniszak in.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    dik, hard en groot liefst. niet te groot, dan krijg ik 'm niet gepalmd; merk maakt niet zoveel uit. stubby 2 of 3 mm of dikke dunlops

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Liefst vingers, anders Big Stubby 3mm. Zeker geen nylon gevallen die meeplooien.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik gebruik standaard de Dunlop Tortex 0.73 - de gele dus..... Voor mij het fijnst.

    https://www.thomann.de/nl/dunlop_tor...d_073_gelb.htm

    Robin.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Liefst vingers, anders Big Stubby 3mm. Zeker geen nylon gevallen die meeplooien.
    Ik gebruik ook bijna altijd vingers en ja, die zijn best wel belangrijk voor me.

    De enkele keer dat ik een plectrum gebruik is het bij langdurig slaggitaar spelen want dat heeft het effect van een ongewenste nagel vijlbeurt. En dan gebruik ik juist een zo groot en dun mogelijk plectrum met extra grip. Ik strooi namelijk vaker met die dingen dan er nu bladeren van de bomen vallen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Daar heb ik ook ooit een partijtje van gekocht. Blij dat ze bijna 'op' zijn, ik koop ze niet weer.
    Op zich fijne plectra maar ik krijg zwarte vingers van die afbeelding / tekst, dat spul lost kennelijk op als je het beet hebt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb al jaren de paarse Tortex (1.14mm). Ook wel de Big Stubby geprobeerd, maar blijkbaar passen die paarse dingen mij het best. Daarmee heb ik iig de meeste controle. Dat van dat plaatje klopt wel, die veegt er vrij snel vanaf. Maar ach, lekker belangrijk...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top