Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Volgens mij maakt het technisch niet uit of een capo duur of goedkoop is. Enige wat hij hoeft te doen is de snaren op de hals drukken.
    Waar ik me wel iets bij voor kan stellen, is dat het op de ene gitaar goed gaat en op een andere fout (vals).
    Iets met fret hoogte en actie, toch?
    Radius van de toets en radius van de capo moeten bv ook ongeveer gelijk zijn. En ik heb ook een capo gehad die op de onderste snaren meer druk gaf dan op de bovenste.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Maar Harald, wat geweldig gespeeld. Het lijkt zo eenvoudig.....
    Thanks! Dit is voor mijn doen ook een relatief eenvoudig arrangement. Het enige echte struikelstukje is het staartje van de gitaarsolo. Ik moet daar zonodig weer de basnoten bij spelen. Het lijntje zelf valt wel mee, maar met die bastonen wil het nog wel eens tegenvallen. De afwisseling van maatsoort is hier meer even weten dan dat het nu zo lastig is. Is wel één van de dingen die het origineel zo lieten opvallen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ja, toen dit nummer voor het eerst op de radio was, viel me die rare maat op. Eigenlijk een wals met een stukje 4 kwarts maat ?
    Maar eigenlijk is toch het hele nummer 3kwarts? Op dat ene moment worden de 4 noten toch binnen 3 kwarts getimed? De beat gaat wel gewoon door....
    (excuses voor de rare zinsbouw, ik weet niet precies hoe ik het onder woorden moet brengen....)

    edit: net op youtube geluisterd en inderdaad toch een stukje 4kwarts, dus maat veranderd inderdaad...

    Laatst gewijzigd door woldhek; 19 september 2016 om 18:03

  4. #24

    Standaard

    Mooi arrangement en evenzo gespeeld.
    Mooie techniek weer gebruikt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Timing is uiteraard een 'ongoing battle' Maar voor iemand die ooit begon met een op zijn best matig gevoel voor ritme en een slecht gehoor voor toonhoogte ben ik toch nog redelijk terecht gekomen.
    Ben het met Pasqual eens, het is te horen ja.
    Maar 'ondanks' dat ben je zeker redelijk terecht gekomen, wat zeg ik.... heel goed terecht gekomen.
    Bravo !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #25

  6. #26

    Standaard

    Je ziet iedere keer weer kans mijn horrormuziek tot leven te wekken. Beatles? Leuk ineens.
    Golden brown? Het enige kutnummer van de Stranglers? Go go go!!! Wat heeft ze in godsnaam bezield om het rock the cashbah (of hoe je dat ook schrijven mag) te verlaten voor dit soort gedreutel? Ik weeet het niet. Maar jij flikt het weer.

    Heel fijn gedaan. Dus!

    Vriendelijke groet, Gus

  7. #27

    Standaard

    Ik wil er niet al te veel woorden aan wijden(mislukt) maar ik vind het toch absoluut een dikke vette pluim waard!
    Tnx for sharing Harald.
    Laatst gewijzigd door maxdb; 21 september 2016 om 03:08

  8. #28

    Standaard

    @Duhsjaak, Thanks! Leukste reactie yet, en Rock the Casbah was ook een lekker nummer... Maar dan wel van the Clash Kan me herinneren dat ik juist de rest van de LP van the Stranglers minder vond.

    @ Maxdb thanks!

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik wil er niet al te veel woorden aan wijden(mislukt)
    .
    Onbegrijpelijk.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    @ the Clash Kan me herinneren dat ik juist de rest van de LP van the Stranglers minder vond.

    !
    Dit klopt ...het was een omslagpunt voor de Stranglers...daarna gingen ze softe new wave maken. Pas de laatste tijd maken ze weer behoorlijke platen. Zonder hits dan toch.En met een andere zanger.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top