Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Klopt, bij capo's van matige kwaliteit, of te strak omspannend, hebben ze inderdaad de neiging vals te klinken.
    Op zich wel grappig, want hij had een dure en ik een Aliexpress versie van 1,79 EUR. Die van mij verstemde niet trouwens, maar dat had je vast al geraden

  2. #12

    Standaard

    @Pasqual, waar hoor je dat, die hapering? Welk tijdstip in de video? Timing is uiteraard een 'ongoing battle' Maar voor iemand die ooit begon met een op zijn best matig gevoel voor ritme en een slecht gehoor voor toonhoogte ben ik toch nog redelijk terecht gekomen.

    Het arrangement is al wat ouder, maar zoals bijna al mijn arrangementen en stukken speel ik ze niet continu. Zou wat dat betreft gewoon een gig ergens in een restaurantje moeten hebben elke week. Dan kun je dat een beetje bijhouden. Maar alleen het solorepertoire zal inmiddels al snel meer dan 5 uur muziek zijn. Dat komt echt niet elke week voorbij. Meer dat er periodes zijn dat ik zo'n nummer ineens weer speel. In dit geval was het een vrij spontane ingeving om deze eens op te nemen vanmiddag. Even opfrissen, en dit is take twee, met een kleine edit voor de gitaarsolo.

  3. #13

    Standaard

    @ Erik, capo's... ik heb er best wat liggen. Die G7th werkt gewoon best erg fijn. Snap niet dat ze nog andere modellen hebben gemaakt. Moet alleen nog eens eentje specifiek voor mijn 12 string hebben. Die hals is net wat aan de brede kant.

    Maar ik heb een leerling met zo'n riempjeselastiek geval... good god! Of het duwt niet hard genoeg, of het duwt te hard... Ken dat zelf nog wel van vroeger.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb echt geen flauw idee wat voor capo ik heb.
    Het is deze trouwens en hij blijkt me 1,97 EUR gekost te hebben


  5. #15

    Standaard

    Dunlop model, maar voor die prijs zal het een imitatie zijn. Die werken behoorlijk goed. Heb er twee, tenminste, als die voor de klassieke gitaar weer eens opduikt*.

    * Dochter ooit iets kwijt, zeggen wij "dat komt wel boven water." Zij, benauwd, "maar dan is het nat!"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Harald: hapering is een erg groot woord! Het is vooral de timing wat me opvalt. Hoe dan ook, knap gearrangeerd en gespeeld

  7. #17

    Standaard

    Erg gaaf dit! Had vroeger veel meer fingerstyle akoestisch moeten leren.....

  8. #18

    Standaard

    Thanks! Ach, het is er nooit te laat voor, zolang je beide handen nog hebt tenminste. Maar ik ken het, zoveel mogelijkheden op gitaar, je kunt het nooit allemaal.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Volgens mij maakt het technisch niet uit of een capo duur of goedkoop is. Enige wat hij hoeft te doen is de snaren op de hals drukken.
    Waar ik me wel iets bij voor kan stellen, is dat het op de ene gitaar goed gaat en op een andere fout (vals).
    Iets met fret hoogte en actie, toch?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Maar Harald, wat geweldig gespeeld. Het lijkt zo eenvoudig.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top